velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۳۶۱
پ
کد خبر: ۱۰۵۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - 17 June 2014
در دیدار ولایتی با معاون موسسه مطالعات بین المللی چین مطرح شد

راه های ارتقای سطح روابط ایران و چین

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از اولویت های سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط بسیار عمیق، گسترده و همه جانبه با چین بیان کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از پکن، دکتر علی اکبر ولایتی و معاون موسسه مطالعات بین المللی چین وابسته به وزارت امور خارجه این کشور، راه های ارتقای سطح روابط و مناسبات دو کشور در همه زمینه ها به ویژه منطقه ای و بین المللی و آسیب شناسی روابط و راه های مقابله با آن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

دکتر ولایتی در این دیدار گفت: دو طرف در این موضوع توافق داشته و داریم که چین و ایران به عنوان دو کشور مهم آسیایی، بالاترین امکان و ظرفیت را برای همکاری های استراتژیک بدون هیچ سقفی دارند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های فوق العاده ای که چین در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری و فناوری دارد، این موارد در ارتباطات آینده مد نظر قرار خواهد گرفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: از سوی دیگر منافع استراتژیک مشترک دو کشور در آسیا، خاورمیانه و در صحنه بین المللی اقتضا می کند که ما روابط نزدیک تر و همکاری های جدی و جدیدتری داشته باشیم.

دکتر ولایتی گفت: هرجا که ایران نیاز به یک پشتوانه بین المللی دارد، چین به عنوان یک عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل کمک کند و هرجا که چین نیاز به رابطه دوستانه با کشورهای اسلامی داشته باشد، ایران به عنوان قوی ترین و متنفذترین کشور اسلامی بتواند به چین کمک کند.

وی بر ادامه همکاری های مرکز تحقیقات استراتژیک و موسسه مطالعات بین المللی چین تاکید کرد و گفت: همکاری های دو مرکز، پشتوانه ای برای تصمیمات مجریان در توسعه روابط دو کشور خواهد بود.

معاون موسسه مطالعات بین المللی چین هم در این دیدار، ایران و چین را دو برادر خوب بیان کرد و گفت: دو کشور هیچ اختلاف و تضادی با هم ندارند.

آقای دونگ من یون (DONG MAN YUAN ) با بیان اینکه دوستی ایران و چین قطعا تاثیرات راهبردی خواهد داشت ، افزود: در هر دو کشور ، دولت های جدیدی روی کار آمده اند که می توانند زمینه های بسیاری را برای گسترش روابط به وجود آورند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها