velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۹۷
پ
کد خبر: ۱۰۳۳
تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - 07 June 2014

مصاحبه فوتبالی ولایتی/صعود تیم ملی آرزوی همه ایرانی‌هاست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله دوم جام جهانی را آرزوی همه ایرانی‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص حضور تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل ضمن بیان مطلب فوق گفت: امیدوارم این تیم مقابل حریفانش موفق ظاهر شده و در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا منظور حرف شما این است که تیم ملی به مرحله دوم صعود کند؟، تاکید کرد: صعود تیم ملی آرزوی همه ما و ایرانی‌هاست. تجربه چند سال اخیر در ورزش ایران نشان داده این آرزو هر چند بلند است اما دست‌یافتنی است. همانگونه که در کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و اخیرا کاراته ما توانسته‌اند، سکوهای مطرح دنیا را به دست آورند.

کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی انتظار دارم بازیکنان ما از لحاظ اخلاقی الگو باشند. در هر مسابقه ممکن است رفتارهای مثبت یا منفی از یک فرد باقی بماند اما ایرانی‌ها به پهلوانی مشهور بوده و دارای فرهنگ چند هزار ساله هستند، به همین دلیل بازیکنان باید از لحاظ چهره، رفتار و گفتار در این صحنه بین‌المللی نمونه باشد.

وی در مورد اینکه آیا خودش هم فوتبال بازی می‌کرده یا نه؟، تصریح کرد: در دوره دبیرستان فوتبال بازی می‌کردم و دروازه‌بان بودم اما یک بار مچ دست چپم شکست و بعد از آن دیگر بازی نکردم.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند کدام تیم قهرمان جام جهانی می‌شود؟، ادامه داد: صرف نظر از اینکه برزیل تیم قدرتمندی است با توجه به اینکه آنها میزبان این مسابقات هستند، شانس بیشتری برای قهرمانی دارند. به غیر از برزیل، کشورهای آمریکای لاتین چون تعصب ویژه‌ای به منطقه خود دارند، از شانس رسیدن به قهرمانی برخوردار هستند.

وی در خصوص اینکه شما به کدام تیم علاقه دارید؟ تصریح کرد: واقعیت این است من به تیم ایران علاقه مندم. حتی شاید برخی از تیم‌ها از انگلیس و اسپانیا خیلی خوب فوتبال بازی می‌کنند اما من احساس نزدیکی به آنها ندارم و با علاقه خاصی بازی‌های آنها را دنبال نمی‌کنم. اما ایران ولو اینکه خوب بازی کند و ببازد با علاقه بازی‌هایش را دنبال می‌کنم و توجهی به دیگر تیم‌ها ندارم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین یادآور شد: البته به تیم‌هایی که متعلق به کشورهای اسلامی و جهان سوم بوده و یا مظلومیتی در تاریخ تحمل کرده‌اند و سابقه زورگویی ندارند، هم توجه می‌کنم و امیدوارم حداقل آنها بتوانند گوی سبقت را از دیگر تیم‌هایی که سابقه استعمار دارند، بربایند. اگر کشوری با سابقه استعماری مقابل کشوری آفریقایی که سال‌ها تحت استعمار بوده بازی کند، من دوست دارم تیم آفریقایی برنده شود.

وی در مورد کلمه گل در فوتبال اینگونه اظهارنظر کرد: وقتی کلمه گل را می شنوم یاد حمید استیلی می‌افتم، من از نزدیک با ایشان آشنایی دارم و می‌دانم فردی موجه و متدین هستند. وقتی ایشان در بازی با آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه گل زد، باعث بالا رفتن آبروی ایران شد.

ولایتی همچنین گفت: وقتی کسی می‌گوید گل، یاد آن گل می‌افتم که بسیار تعیین کننده بود. همچنین گل مهدوی‌کیا در آن بازی که هر دوی این بازیکنان با گل‌های خود، آبروی ایران را حفظ و با غلبه بر تیم آمریکا، دل مردم را شاد کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: