velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۱۵
پ
کد خبر: ۱۰۲۹
تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 06 June 2014
همایش امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی

ولایتی: امام(ره) همواره دغدغه سرنوشت مسلمان‌ها را داشت

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایستادگی امام(ره) در مقابل زیاده‌خواهی استعمارگران باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران امروز در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و سلول‌های بنیادین حرف اول را در منطقه بزند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل عصر روز سه شنبه در همایش «امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی» به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل، به تشریح سیر بیداری اسلامی در جهان و جوامع اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: طی 200 سال گذشته هرگز جهان اسلام از نهضت بیداری اسلامی دور نمانده است.

وی همچنین با بیان این‌که «امام راحل در دعوت از مردم به اسلام و بیداری اسلامی جامعیتی داشت که سایرین نداشتند» گفت: امام(ره) کار خود را علیه حکومت محمدرضا شاه و پهلوی از سال 1340 و با مخالفت انجمن‌های ایالتی و ولایتی شروع کرد. ایستادگی امام راحل بر گفته‌های برحقش باعث شد، تا قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی تصویب نشود و در نهایت این ایستادگی‌ها منجر شد تا پانزدهم خرداد هر سال سالگرد انقلاب بزرگ ملت ما به دعوت امام(ره) باشد.

وی با تاکید بر این‌که «امام راحل همواره تلاش داشتند به مسلمانان جهان نشان دهد که باید با استعمارگران مقابله کنند»، افزود: به عقیده امام راحل آغاز استعمار استعمارگران مقدمه تسلط فکری بیگانگان بر کشورهای اسلامی خواهد بود به همین دلیل از اساس و پایه در کشورمان حاکمیت اسلامی را بنیان گذاشتند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: به دلیل این‌که امام راحل از روز اول بنیان کشور را بر اساس ولایت فقیه و حاکمیت اسلامی گذاشتند، امروز تمام فشارها و تحریم‌های اقتصادی باعث نشد تا ملت از عزم‌شان کم شود و حتی شاهدیم که امروز کشورمان در عرصه‌های هسته‌ای، موشکی و سلول‌های بنیادین در منطقه حرف اول را می‌زنند.

وی با تاکید بر این‌که «امام راحل در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستاد و این باعث پیشرفت‌های امروز ایران در منطقه است»، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز اقتدار خود را مدیون استقامت امام راحل می‌داند زیرا بسیارند کشورهایی که در علم و فناوری پیشرفت کرده‌اند ولی اقتدار و استقلال لازم را ندارند.

به گزارش ایسنا، در پایان همایش امام خمینی و بیداری اسلامی، ولایتی به چند سوال حاضرین پاسخ داد.

ولایتی در رابطه با تاثیر انقلاب اسلامی بر سایر جوامع اسلامی گفت: دغدغه اصلی امام اتحاد امت اسلامی و دعوت آنها به پرهیز از تفرقه بود. همچنین امام تلاش داشت تا به همه مسلمانان بگوید هیچگاه به حسن نیت استعمارگران اعتماد نداشته باشند زیرا همیشه در کارهای آنها کاسه‌ای زیر نیم کاسه است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: امام (ره) همواره دغدغه سرنوشت مسلمان‌ها را داشت و رمز نفوذ کلام او ایمان و اخلاص بود.

به گزارش ایسنا، ولایتی پس از پایان این همایش در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال یکی از خبرگزاری‌های ترک در رابطه با آینده روابط ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان می‌تواند رابطه نزدیک‌تری باشد و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت روابط دو کشور باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها