velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۶۶۶
پ
کد خبر: ۱۰۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 01 May 2013
دکتر ولایتی در دانشگاه تربیت مدرس

نظر سنجی علمی و اصولی مورد تائید است/ مهمترین وظیفه دولت آینده مبارزه با فساد اقتصادی است

دکتر ولایتی گفت: بر اساس نظرسنجی های علمی انجام شده در حال حاضر ائتلاف پیشرفت دارای بالاترین رای است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس گفت: من هیچگاه نگفته ام که نظرسنجی ها بی پایه و اساس است بلکه تاکید دارم که نظرسنجی های بی پایه، ارزشی برای ملاک قرار دادن ندارند. آقای حداد عادل نیز  گفته بودند ما قرار است بر اساس نظرسنجی های علمی عمل کنیم.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت نیز باتوجه به مصاحبه حجت الاسلام تقوی در واقع به نظرسنجی تکیه کردند و این در واقع یک رکن اساسی است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت:  خلاف عقل است اگر کسی که در نظرسنجی های علمی انجام شده رای کمتری دارد در نهایت برای کاندیدای نهایی مطرح شود زیرا دراین صورت شکست خواهیم خورد.

ولایتی گفت: مبنای ما این است که هر سه نفر با هم باشیم و امیدواریم که با کسانی که با ما نیز هم عقیده هستند درنهایت به تفاهم برسیم تا اصول گرایان یک کاندیدای واحد داشته باشند زیرا از همین ابتدا نیز معلوم است که برخی رای ندارند و بهتر است که به نفع دیرگران کنار بروند.

عضو ائتلاف پیشرفت همچنین در خصوص مبارزه با مفاسد در دولت آینده که سوال یکی از دانشجویان بود ، خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی اصولی صورت گیرد تا فساد اداری و غیراداری که مربوط به دولت کنونی و سایر دولت ها نیز نیست و همواره پیش از این نیز وجود داشته ، از بین برود.

وی تاکید کرد: علیرغم تاکید های مقام معظم رهبری جمع هایی که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شده است کارایی لازم را نداشته به همین خاطر باید یکی از مهمترین کارهای دولت آینده مبارزه با فساد باشد.

ولایتی ادامه داد: نمی شود ادارات و جاهای مختلف فساد داشته باشند و کار مردم خوب پیش برود. باید فردی که در راس امور اجرایی کشور است بداند که خبر است و عزم مبارزه با آن را داشته باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای کابینه شما را چه کسانی تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: ملاک، کارآمدی و پایبندی به نظام است و اینکه افراد حتی‌الامکان امتحان خود را پس داده باشند. مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود صلاحیت و کاردانی را از ویژگی‌های رئیس جمهور برشمردند که این مسئله در خصوص همکاران رئیس جمهور و وزار نیز صدق می‌کند.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطر نشان کرد: کاردانی، پایبندی به نظام و ارزشهای نظام و داشتن استقلال رأی باید از جمله ویژگی های کسانی باشند که دولت آینده را تشکیل می دهند. کسانی که اهل تملق و وادادگی باشند نباید به عنوان وزیر انتخاب شوند و در واقع کسانی روی کار آیند که به جای ایجاد تنش برای مردم کار کنند.

دکتر ولایتی در پاسخ به این سوال که چرا با این افراد ائتلاف کرده اید تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا دو نفر مثل هم نیستند اما ما بر مشترکات تکیه می‌کنیم که در واقع پایبندی به نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه است. اگر  با وجود اختلاف سلایق دور یکدیگر جمع شویم هنر است.

وی در خصوص مسئله حجاب که سوال یکی از دانشجویان بود گفت: اگر بخواهیم ملاک حجاب را پیدا کنیم باید به کتاب حجاب شهید مطهری مراجعه کرد و در واقع ایشان به وضوح این مسئله را بیان کرده اند؛ چادر حجاب برتر است اما کسی که چادر ندارد نباید گفت حجاب ندارد و در واقع باید در این زمینه‌ها کار فرهنگی صورت گیرد.

مشاور مقام معظم رهبری اظهار داشت:  دولت نهم و دهم دولت پرکاری بوده که نظیر چنین پرکاری در دولت‌های قبل نبوده است و در واقع مقام معظم رهبری فرمودند نقاط قوت و ضعف در نظر گرفته شوند. کشور ما در حال حاضر در مسائلی مانند، سیاست و علم حرف اول را در منطقه می زند اما در بخش اقتصاد ضعیف هستیم. در قانون برنامه چهارم و پنجم در خصوص یارانه ها پیش‌بینی شده و دولت باید اجرا می‌کرد و مطابق قانون مجلس 30 درصد به صنایع داده می‌شد اما این عمل صورت نگرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها