velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۷۳۷
پ
کد خبر: ۱۰۰۶
تاریخ انتشار: جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - 23 May 2014
بیانیه ولایتی در همایش تازه‌های دیابت و راه‌های پیشگیری از آن:

آموزش و مراقبت‌های اولیه؛ بهترین روش جلوگیری از ابتلا به دیابت

در بیانیه دکتر ولایتی آمده است: آموزش و مراقبت‌های اولیه و کنترل منظم علائم حیاتی نظیر اندازه‌گیری قند خون، فشار خون و آزمایش‌های ساده می‌تواند به مقدار قابل توجهی ابتلا به بیماری دیابت را کاهش دهد.
به گزارش فارس از مشهد، پیام دکتر ولایتی در همایش تازه‌های دیابت و راه‌های پیشگیری از آن در تالار ابن‌سینای دانشکده مامایی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد توسط محمدرضا پگاه دبیر اجرایی همایش تازه‌های دیابت قرائت شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
عده‌ای از هم‌وطنان مبتلا به بیماری قند هستند، این بیماری منحصر به ایران نیست، بلکه در همه جهان شایع است. در بسیاری از موارد می‌توان با مراقبت‌های اولیه از بروز آن جلوگیری کرد و اگر هم عارض شد، با اقدامات پیشگیرانه از عوارض خطیر آن جلوگیری کرد.
این بیماری در صورتی که پیشگیری و یا معالجه نشود، مشکلات بسیاری را برای سلامت مردم عزیز ما ایجاد می‌کند، اگر آگاهی‌های لازم به مردم داده نشود و مردم به توصیه‌های پزشکان و مراقبین بهداشتی توجه نفرمایند، موجب مشکلات بینایی، کلیوی، قلب و عروق، مغز و اعصاب و انواع عفونت‌ها و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود، بنابراین آموزش و مراقبت‌های اولیه و کنترل منظم علائم حیاتی نظیر اندازه‌گیری قند خون، فشار خون و آزمایش‌های ساده می‌تواند به مقدار قابل توجهی این گرفتاری‌ مصیبت‌بار را کاهش دهد.
همانطور که اخیرا در سند توسعه سلامت توسط مقام معظم رهبری تصویب و ابلاغ شد و در آن به خودمراقبتی و همکاری‌های نهادهای مردم‌نهاد در امر سلامت تاکید شده است، امید است که با عنایات حق‌تعالی با تاسیس مراکزی نظیر آنچه که توسط مردم نیکوکار در خراسان رضوی ایجاد شده، هرچه بیشتر بر این بیماری مهلک غلبه کرد.
از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که به برکت وجود مضجح شریف حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) کماکان عنایات خود را بر این مرز و بوم و این ملت مومن و موحب اهل بیت (ع) افزون فرماید.
علی‌اکبر ولایتی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها