velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۹۹۲
پ
کد خبر: ۹۷۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 05 May 2014
تاریخ کهن و معاصر ایران زمین: ایران پیش از اسلام

معرفی پرفروش‌ترین اثر‌ دکتر ولایتی در نمایشگاه کتاب

«تاریخ کهن و معاصر ایران زمین: ایران پیش از اسلام» عنوان یکی از جدید‌ترین و پرفروش‌ترین آثار علی‌اکبر ولایتی است که در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

سید امیرعباس بلادی، سرپرست دایره بازرگانی انتشارات امیرکبیر در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عناوین پرفروش کتاب‌های علی‌اکبر ولایتی را اعلام کرد.

وی گفت: «تاریخ کهن و معاصر ایران زمین: ایران پیش از اسلام» (4 جلدی)، از پرفروش‌ترین کتاب‌های ولایتی محسوب می‌شود و تاکنون(پنجمین روز نمایشگاه) در 80 نسخه (دوره 4 جلدی) به فروش رسیده است.

مجموعه «تاریخ کهن و معاصر ایران‌زمین» نگاهی است هدفمند به تاریخ ایران که با بهره‌گیری از منابع فراوان و معتبر و گاه جدید و شیوه‌ها و روش‌های ثابت‌شده، با راهنمایی و همکاری جمعی از پژوهشگران و تاریخ‌دانان فرهیخته (جلیل عرفان‌منش، هومن عباسپور، دکتر ایمان نوروزی) فراهم آمده است.

در این کتاب، نویسنده در پی آن است که برجسته‌ترین تحولات تاریخی را در شکل‌دهی به حیات معاصر ایرانیان بررسی کند؛ تحولاتی که ایرانیان در حیات پر فراز و نشیب خود به چشم دیده‌اند و از سر گذرانده‌اند تا به زندگی پرافتخار دیروز و امروز خود دست یابند و فردایی پرامید پیش روی داشته باشند.

به گفته وی «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» (سه جلدی) نوشته ولایتی، دومین کتابی به‌شمار می‌آید که با فروش خوبی رو به رو بوده است. از این مجموعه تاکنون 30 نسخه به فروش رسیده است.

بلادی «‌نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» (در دو جلد) را، سومین کتاب پرفروش ولایتی معرفی کرد و گفت: این کتاب یک جلدی که در ویراست جدید در سال 1392 به دو مجلد تبدیل شده است،‌ کتاب دیگری از ولایتی است که مخاطبان از آن نیز استقبال کرده‌اند.

وی در ادامه کتاب‌های «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایران» ( از مجموعه کتاب‌های آفتاب) و « دانشنامه جوانمردی» (مجموعه 4 جلدی) را به ترتیب، ‌پرفروش‌ترین‌های کتاب‌های وی دانست.

بلادی اغلب مخاطبان این مجموعه‌ها را ارگان‌ها و نهادهای دولتی، ‌کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مساجد دانست.

غرفه انتشارات امیرکبیر در شبستان اصلی، راهرو 2، غرفه 24 واقع شده است.

بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
shahab fahmide
Iran, Islamic Republic of
15 ارديبهشت 1393 - 17:46
من این کتاب را در نمایشگاه خریداری کردم. هنوز فرصت نکردم آن را بخوانم ولی با تورق آن پی به مطالب غنی آن بردم. از آقای دکتر ولایتی و همکارنشان خیلی ممنونم بابت این کار غنی و ارزشمند.
ثریا
Iran, Islamic Republic of
15 ارديبهشت 1393 - 18:26
خسته نباشید دکتر ولایتی. پیروز و پایدار بمانید که برای ایران و ایرانی تلاش می کنید
حسن
Iran, Islamic Republic of
04 خرداد 1393 - 01:01
با تشکر از زحمات و تلاشهای بی شائبه شما که باعث احیاء و اعتلای هنرهای اسلامی و ایرانی می شود و آرزوی صحت و سلامت برای توفیقات و موفقیتهای بیشتر برای شما بزرگوار فرهیخته.
از طرف همشهریهای تربتی
ساناز بیارجمندی
Iran, Islamic Republic of
10 خرداد 1393 - 08:26
من دانشجو هستم و متاسفانه در نمایشگاه نتوانستم جلد چهارم این کتاب را پیدا کنم. آیا این جلد هم چاپ شده است. غرفۀ امیرکبیر که نداشت. ضمنا آن قدر این غرفه شلوغ بود که اگر هم این کتاب را داشت، نمی شد آن را پیدا کرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: