velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۱۲۷۴
پ
کد خبر: ۹۵۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 23 April 2014
ولایتی در دیدار وزیر خارجه لتونی مطرح کرد

اثرات غیرقابل جبران تحریم‌ها بر کشورهای اروپایی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ تحریم‌ها علیه ایران اثرات منفی و غیرقابل جبرانی را برای کشورهای اروپایی داشته است و آنها خود را از بازار و توانمندی‌های ایران محروم کردند.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه دیدار وزیرخارجه جمهوری لتونی با وی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این دیدار، گفت: این کشور در نیمه اول سال 2015 ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت و در این زمینه بحث و بررسی شد.

وی افزود: طبعا رابطه ایران و اروپا قابل توجه است و یکی از علل سفر وی، آمادگی در زمان تصدی ریاست اروپا برای توسعه روابط ایران و اروپا است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روابط سیاسی ایران و لتونی به 1921 بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: 2 کشور در گذشته و اکنون رابطه خوبی داشتند و برای توسعه روابط دوجانبه و حتی با اتحادیه اروپا شرایط فراهم است.

ولایتی اضافه کرد: در این نشست در مورد مسائل سوریه، اوکراین، افغانستان، خاورمیانه و مسائل هسته‌ای کشور گفت‌وگو کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی همچنین در دیدار با وزیرخارجه جمهوری لتونی با اشاره به مذاکرات ایران و اروپا اظهار داشت: تحریم‌ها تنها اثر منفی برای ایران نداشته، بلکه برای کشورهای اروپایی نیز اثرات منفی و غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته که از بازار و توانمندی‌های ایران محروم ماندند و اگر به اختیار خودشان تصمیم‌گیری می‌کردند حتما علاقه‌مند به توسعه روابط و نادیده گرفتن تحریم‌ها بودند.

وی ادامه داد: به محض آغاز مذاکرات ملاحظه می‌کنید بسیاری از مسئولان عالی‌رتبه در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای اروپایی برای سفر به ایران اصرار داشته‌اند و در نوبت سفر به ایران قرار گرفتند، اما هنوز فرصت برای هماهنگی انجام این سفرها صورت نگرفته است.

لئو وآندرس وزیرخارجه جمهوری لتونی نیز خطاب به ولایتی با اشاره به اینکه در نیمه اول 2015 مسئولیت اتحادیه اروپا به این کشور واگذار می‌شود بر ضرورت گسترش همکاری کشورش با ایران تأکید کرد و گفت: یکی از دلایل سفر من به ایران ارزیابی و فراهم‌سازی زمینه برای توسعه روابط دوجانبه در قالب اتحادیه اروپاست و امیدوارم این مسیر رو به رشد ادامه یابد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: