velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۶۹۰
پ
کد خبر: ۹۴۱
تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - 12 April 2014
در دیدار ولایتی با معاون وزیر خارجه نیوزیلند مطرح شد؛

افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران و نیوزیلند

معاون وزیر خارجه نیوزیلند با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم، ون بوهمنT معاون وزیر خارجه نیوزیلند با علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شد طرفین به تشریح مهمترین مسائل منطقه و بین‌الملل پرداختند.

ملکی، معاون سیاست خارجی و قاسمی معاون اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک نیز در این دیدار حضور داشتند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون وزیر امور خارجه نیوزیلند بر ضرورت یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای حل بحران سوریه و گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، جرار ون بوهمن در این دیدار بر سیاست کشورش مبنی بر افزایش تبادلات تجاری و مذاکرات سیاسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید و اظهار کرد: به زودی وزیر خارجه نیوزیلند از ایران دیدار خواهد کرد.

هم‌چنین ولایتی نیز در این دیدار با توجه به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای آسیایی تاکید کرد که کشور زلاندنو در گذشته یکی از شریکان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده است. هم‌چنین روابط فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو نیز همواره بین دو کشور جریان داشته است.

او اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی ایران و زلاندنو می‌توانند با همکاری یکدیگر درصدد یافتن راهکارهایی برای امنیت اقیانوس هند و رهیافت‌های جدید در نظام‌های بین‌المللی باشند.

به گزارش ایسنا، در ملاقات رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاون وزیر امور خارجه زلاندنو دو طرف برای یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز در سوریه مبتنی بر انتخاباتی با مشارکت شهروندان سوری تاکید کردند.

هم‌چنین قرار شد جهت همکاری‌های اقتصادی و انسان‌دوستانه بیش‌تر، ابزارهای مالی مناسب با مشارکت بانک‌های دو کشور طراحی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها