velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۴۴۹
پ
کد خبر: ۹۳۴
تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - 15 March 2014
ولایتی در گفت وگو با ایرنا:

کشورهای اسلامی باید نقش و جایگاه تاثیرگذار خود را به درستی بشناسند

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، نقش کشورهای اسلامی در هندسه قدرت جهانی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کشورهای اسلامی باید با بررسی و آسیب شناسی وضع موجود جهان اسلام و تجربیات جنبش بیداری اسلامی، الگوهای موفق و پیشرو ارایه کنند.

علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا تصریح کرد: جهان اسلام باید نقش و جایگاه تاثیرگذار خود را به درستی بشناسند.

وی افزود: بیداری اسلامی تغییرات مهمی در صحنه بین المللی ایجاد کرده است که این تغییرات متاثر از گفتمان انقلاب اسلامی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل یادآور شد: انقلاب اسلامی تاثیرگذاری جدی را در معادلات جهانی داشته است و جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه نقش مهم و بی نظیری را داشته است.

ولایتی، برگزاری چنین نشست هایی را برای شناخت هر چه بیشتر فضای بین المللی و ارزیابی دقیق ضرورت ها و آسیب های احتمالی ضروری دانست و گفت: بیداری اسلامی ظرفیت های فراوانی را پیش روی انقلاب های منطقه قرار داده و این فرصتی است که جهان اسلام باید آن را مغتنم شمرده تا نگاه صرفا غرب محور در روابط بین الملل را متاثر کند.

همایش بین المللی «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» از روز گذشته با محور بررسی آسیب شناسی جهان اسلام در حوزه بیداری اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما آغاز به کار کرد.

این همایش با مشارکت بیش از 100 دانشگاه و مرکز پژوهشی داخلی و نیز اعضای شورای عالی بین المللی بیداری اسلامی برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها