velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۶۷۵
پ
کد خبر: ۹۳۳
تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - 15 March 2014
مرور رخدادهای 24 اسفند 1359

ولایتی: مشکل بنی صدر این است که مردم را نمی شناسد

خبرگزاری فارس به مرور رخدادهای 24 اسفند 1359، پرداخته و در این زمینه به نگارش نامه ای توسط دکتر علی اکبر ولایتی، نماینده مجلس دوره اول اشاره کرده است.

علی اکبر ولایتی نماینده مجلس در نامه ای نوشت:

مشکل آقای بنی صدر این است که بر مردمی حکومت می کند که آنها را نمی شناسد و مشکل مردم این است که تصور کرده اند صرفا با تخریب بنیادهای طاغوتی کارها به سامان می رسد و غافل از تربیت دولتمردان مکتبی بودند و این درد همیشگی تاریخ یکصد ساله اخیر ایران بوده است .

ولایتی با تشریح تاریخ معاصر ایران از مشروطه تاکنون با اشاره به توطئه های دولت موقت نوشت : بگذریم از این که یکی از آقایان صراحتا منکر نقش درجه اول امام به عنوان یکی از پیشروان نهضت های اسلام در قرون اخیر و معاصر می شود ولی نهضت پیش رفت و آقایان ناچار رفتن شاه را پذیرفتند ولی هیچ گاه از اهداف خویش دست برنداشتند و قابل توجه است که تلاش کردند کلیه مواضع قدرت را انحصارا در اختیار خود بگیرند و به تدریج نهضت رادیکال اسلامی را تبدیل به یک حکومت اصلاح طلبانه بنمایند .

وی ادامه داد :‌یادتان هست که بزرگترین شکوه آقای رئیس دولت موقت این بود که چرا مردم دست از انقلاب برنمی دارند و نمی گذارند مدیران و روسای توبه کرده طاغوت کارها را بر روال عادی برگردانند؟!

ولایتی با اشاره به واقعه 14 اسفند به خطبه های آیت الله خامنه ای پرداخت و نوشت : روز جمعه نمی شد در چشمان غضب آلود مسلمین نگاه کرد . مثل انبار باروت که منتظر جرقه است که خدا توفیق دهد «سید» را که چه تلاش صادقانه ای در جهت آرامش مردم در نمازجمعه کرد و این عکس العمل آگاهانه و امیدوار کننده مردمی یک بار دیگر نشان داد که هنوز آقای بنی صدر مردم ما را نشناخته است .

ملی گرایانی که از در رانده شدند از پنجره دوباره وارد شدند

ولایتی ادامه داد : تصرف لانه جاسوسی گروه ملی گرا مذهبی لیبرال را به کنار زد و حرکت انقلاب شتابی مردانه گرفت ولی افسوس که صداقت و خوش باوری مسلمین موجب شد که گروه ناسیونال لیبرالیست از در خارج شده از پنجره وارد شده و بر عالی ترین مسندهای کشور مجددا تکیه زدند و ترکتازی را آغاز نمودند.

انتقاد شدید ولایتی از تلاش رئیس جمهور برای تصاحب مجلس

وی با انتقاد شدید از تلاش دولت برای تصاحب مجلس گفت : از همان بدو استقرار دفتر هماهنگی در پوششی عوامفریبانه شروع به کار کرد که می خواهیم کاری کنیم که همه نیروها هماهنگ با هم عمل کنند و به عنوان اولین آزمایش خواستار انتخاب وکلایی برای مجلس شورای اسلامی شدند که هماهنگ با رئیس جمهور عمل نمایند و تلاش حضرات در این جهت بود که مبادا وکیلی در مجلس برود که هماهنگ با رئیس جمهور آزادمنش ، فقیه ، متخصص در مسائل اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی که در کلیه امور از انجم تا اتم صاحب نظر است عمل ننماید !

ولایتی در ادامه نوشت : این دفتر چتری شده که کلیه ضد انقلابیون و مخالفان خط امام کمونیست های چینی ، روسی ، آلبانی ، التقاطیون مارکسیست ، لیبرال های واداده ، دولتمردان سرخورده ، ناسیونالیست های آمریکایی ، اداره جاتی های تصفیه شده ، روحانیون وامانده ، خان های رانده شده و از فرنگ برگشته های بی بوته را در زیر خود جا داده است .

دولت موقتی ها صداقتی داشتند ولی این ها ...

در ادامه این نامه می خوانیم : نکته تاسف بار این است که اصحاب موقت صداقتکی داشتند و بعض از آن چه در دل داشتند بر زبان می آوردند که مثلا چرا برای امام سه صلوات می فرستید؟ ولی این حضرات به اسم اسلام پدر هرچه مسلمان است درآوردند و با نام انقلاب تیشه به ریشه انقلاب می زنند.

ولایتی با اشاره به واقعه 14 اسفند نوشت : بالاخره اوج ابتذال آقایان در مراسم روز پنجشنبه 14 اسفند سالروز فوت دکتر مصدق تجلی کرد در این روز دست ملی گرایان از آستین اسلام روشنفکرانه بیرون آمد و خیلی سریع تر از مدتی که بدبین ترین مردم حدس می زدند نقاب از چهره برگرفتند در این روز برای اولین بار بعد از بهمن 57 در مسقط الراس انقلاب اسلامی تظاهر به اسلام جرم محسوب می شد. زن های چادری و جوانان ریش دار را قربه الی الشیطان می زدند و با بی شرمی تکبیر گویان را به مسخره می گرفتند و در سایه درود بر مصدق مرگ بر بهشتی می گفتند !

چرا از بهشتی می ترسند ...؟!

وی ادامه داد : جل الخالق چندمین بار است که از ملی گرایان سیلی می خوریم شیخ فضل الله را بر دار کردند که گفته بود مجلس مشروعه نه مجلس ملی ، کاشانی را لکه ...کردند چون طالب اسلامیت بود و حالا بهشتی را ! چرا بهشتی ؟ چون از او می ترسند . او سمبل جناح مقاوم روحانیت در برابر دسائس هفت خط های ملی گرا ، لیبرال ها و التقاطی ها است . آخر او به طور اعجاب انگیزی مجلس خبرگان را به انجام رسانید مقصر اصلی تصویب اصل ولایت فقیه و یکصد و ده و ...هم او است و باید ترور شود که اگر فیزیکی نشد ترور شخصیت !

ولایتی با اشاره به روز جمعه بعد از واقعه 14 اسفند به خطبه های آیت الله خامنه ای پرداخت و نوشت : روز جمعه نمی شد در چشمان غضب آلود مسلمین نگاه کرد . مثل انبار باروت که منتظر جرقه است که خدا توفیق دهد «سید» را که چه تلاش صادقانه ای در جهت آرامش مردم در نمازجمعه کرد و این عکس العمل آگاهانه و امیدوار کننده مردمی یک بار دیگر نشان داد که هنوز آقای بنی صدر مردم ما را نشناخته است . (1)

پی نوشت :

1- جمهوری اسلامی ، 24 اسفند 1359 ، صفحه 5

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
امیر رضاقلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
25 اسفند 1392 - 19:47
بسمه تعالی، از نامه بسیار دقیق و هوشمندانه دکتر ولایتی آن هم درآن سالها که جوانی 35 ساله بوده اند، متعجب شدم و ابتدا فکر کردم این نامه در این سالهای اخیر نوشته شده است. حقیقتا به ایشان بخاطر این نامه و نامه های متعددی که به حضرت امام و مقام معظم رهبری نوشته اند که دربیدارگری نسل دوم و سوم انقلاب می تواند موثر باشد، تبریک می گویم و همچنین پیشاپیش به ایشان سال جدید را تبریک می گویم و منتظر پیام نوروزی ایشان هستم. والسلام
صفایی
UNITED STATES
27 اسفند 1392 - 07:51
درود بر غیرتت ای مسلمان ایرانی آزاده که در همه حال از گفتن حرف حق ابایی نداشتی هرچند به مصلحت روزت نباشد. درود بر غیرتت ولایتی
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
27 اسفند 1392 - 15:57
امروز افتخار می کنیم که سیاستمداران جمهوری اسلامی همان رادمردان مومنی هستند که از کوران حوادث اوایل انقلاب سربلند بیرون آمدند و به دام انحرافات گرفتار نیامدند
فرزند ایران
UNITED STATES
02 فروردين 1393 - 05:01
لطفا یادداشتهای مشابه این متن را بیشتر در سایت بگذارید. خیلی مفید است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها