velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۵۴۴
پ
کد خبر: ۹۳۰
تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - 15 March 2014
ولایتی در اختتامیه همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی:

انتخابات آزاد در سوریه با حضور کشورهای اسلامی برگزار شود

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در سوریه باید با حضور کشورهای اسلامی انتخاباتی آزاد برگزار شود زیرا ما به سازمان ملل متحد اعتماد نداریم، علاوه بر این کسانی در انتخابات آزاد حضور داشته باشند که علیه ملت سوریه دست به اسلحه نبرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی اظهار داشت: این همایش با هماهنگی و هم اندیشی و همکاری بین دانشگاه دفاع امنیت ملی ، مرکز تحقیقات استراتژیک و بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی برگزار شد و پیوندی بین مجمع جهانی بیداری اسلامی و مجموعه تحقیقاتی و دانشگاهی کشور بود.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم این الگو را در دیگر جاهای جهان اسلام تسری دهیم.

ولاتی ادامه داد: با توجه به دعوت حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم اجلاس بعدی شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم در آنجا نیز با حضور تعدادی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه عراق نشستی با محتویات بالا تشکیل دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: تشکیل چنین اجلاس های پاسخ عملی به آنهایی است که این توهم را القا می کنند که اسلام برای سوالات و نیازهای امروز پاسخگو نیست.

ولایتی ادامه داد: این تعداد عظیم اساتید و بزرگان جهان اسلام که سالیان طولانی وقت خود را صرف مطالعه و تفکر کرده اند و به امور جهانی مسلط هستند حکایت از این می کند که اسلام همچنان کارآمد است و ما به سمتی می رویم که مجددا تجدید حیات اسلامی را داشته که در حال حاضر نیز مقدمات این حرکت فراهم شده است.

ولایتی اظهارداشت: هرگاه مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفته اند به دلیل وجود جوهر حرکت در اسلام در برابر حملات مقاومت کردند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ های صلیبی 179 سال به جهان اسلام حمله شد ولی مسلمانان همواره در برابر این تهاجم ها مقاومت کردند و اگر امروز هم در معرض تهاجم بیگانگان هستیم باید بدانیم که این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد و مسلمانان بارها از مشکلات و فشارها سربلند بیرون آمدند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امکان دارد مسلمین در جنگ مقابل دشمنان از نظر نظامی شکست خورده باشند اما قطعا همواره از نظر فرهنگی پیروز بوده اند چرا که شاهد هستیم امروز فرهنگ اسلامی در جهان توسعه پیدا کرده است و مغرب زمین نیز از هیبت اسلام به هراس افتاده است.

ولایتی افزود: برخی از کشورهای غربی با حجاب دختران مسلمان مقابله می کنند و دلیل آن نوع لباس و یا ترس آن ها از روسری نیست بلکه آن ها از عقیده زیر روسری می ترسند و احساس می کنند که این عقیده و این حجاب در مقابل صلیبی های عصر حاضر ایستادگی می کند.

وی با تاکید بر این که مسلمانان هیچ گاه در طول تاریخ بنای تعرض نداشته اند، خاطرنشان کرد: هر چند مسلمین در مقابل تهاجم فرهنگی غرب حالت تدافعی دارند ولی هیچ گاه بنای تعرض نداشتند؛ علاوه بر این دلیلی ندارد که مسلمانان برای حقوق حداقلی خود در جهان غرب مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه مسلمانان بنای تعهد هیچ ملتی را نداشته و ندارند، گفت: البته مسلمانان برای حداقل عقاید خود آزادی ندارند.

ولایتی اظهارداشت: بیداری اسلامی از سه سال پیش شروع شد و مقام معظم رهبری در 14 بهمن 1389 در نمازجمعه فرمودند که این بیداری اسلامی است اما غربی ها سعی کردند که بگویند بهار عربی است در حالی که بهار عربی نبود چرا که شعار مردم در مصر الله اکبر بود و شعار ناسیونالیستی نبود.

وی با بیان اینکه شعار ناسیونالیستی برای هیچ کجای جهان اسلام نجات دهنده نیست، تصریح کرد: راه نجات امت اسلامی، وحدت اسلامی است و این همان چیزی است که در شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی شاهد بودیم که همه علیه وهابی گری و تکفیری گری سخن گفتند.

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: امروز شاهدیم که تهاجم غربی ها در کشورهای اسلامی وسعت گرفته و در عین حال شکست های سختی خورده اند و ما شکست آن ها را در افغانستان دیدیم.

ولایتی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان طی بیش از 30 سال که از آغاز هجوم بیگانگان به این کشور می گذرد مقاومت کرده اند و چیزی در افغانستان باقی نمانده است و تنها مردم آزاده افغانستان هستند که با تکیه بر عقیده اسلامی در مقابل قدرت غرب و شرق ایستاده اند.

وی ادامه داد: آمریکا به رییس جمهور افغانستان فشار می آورد تا یک قرارداد تحمیلی را امضا کند برای اینکه به زور وارد آنجا شدند و می خواهند پایگاه نظامی داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در عراق نیز با وحدت مردم این کشور آن ها شکست خورده اند و با بیش از یک هزار میلیارد دلار خسارت از عراق عقب نشسته اند.

ولایتی با اشاره به تهاجم های غرب و آمریکا علیه حکومت سوریه اظهارداشت: بیش از 80 کشور به عنوان تازه مسلمان به آنجا آمده اند و سر سوری ها را می برند به طوری که سر 340 سوری را از بدن جدا کردند و این نشان می دهد که بویی از دموکراسی نبرده اند.

وی ادامه داد: حمایت برخی از کشورها از آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ساقط کردن حکومت سوریه به این دلیل است که آن ها گمان می کردند پس از برکناری دولت این کشور، آمریکا سوریه را به حامیان سرنگونی دولت این کشور تحویل خواهد داد تا آن ها به خیال خود اسلام را در این کشور پیاده کنند ولی چطور امکان دارد با سر بریدن مسلمانان، اسلام را گسترش داد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد در سوریه است و خواست مسلمانان و ایران استفاده از راه های مسالمت آمیز سیاسی برای حل بحران سوریه است.

ولایتی افزود: معتقد هستیم که در این کشور باید با حضور کشورهای اسلامی انتخاباتی آزاد برگزار شود زیرا ما به سازمان ملل متحد اعتماد نداریم، علاوه بر این کسانی در انتخابات آزاد حضور داشته باشند که علیه ملت سوریه دست به اسلحه نبرده اند.

وی همچنین به توطئه غرب برای کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: سال هاست ملت سومالی بدون حکومت به سر می برند البته آمریکایی ها و غربی ها سعی داشتند همین پروژه را در رابطه با افغانستان و سوریه هم پیاده کنند.

مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: از سوی دیگر می بینیم که کشور لیبی نیز در وضعیت نابسامانی قرار گرفته و تنها مناطق نفت خیز این کشور تحت حمایت استعمارگران قرار دارد و تمام این برنامه ریزی ها به این دلیل است که آن ها می خواهند کشورهای اسلامی را تجزیه کنند.

ولایتی ادامه داد: امروز اوکراین که زمانی ملت یکپارچه و مستقل داشت و صاحب صنعت و پرچم مستقلی بودند، گرفتار چنین هرج و مرج ها یی شده است زیرا برخی کشورهای اروپایی که خط آمریکا را دنبال می کنند با همکاری آمریکا تلاش کردند تا اوکراین را تجزیه کنند.

وی افزود: هرگاه جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل چنین اجلاسی دعوت کرده است شیعه و سنی این دعوت را قبول کردند و تریبونی آزادتر از تریبون جمهوری اسلامی نیست و ما در اجلاس های جوانان و زنان دیدیم که شرکت کنندگان توانستند آزادانه دیدگاه های خود را بیان کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همایش بین المللی دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی را اجلاسی نوآورانه خواند و گفت: امیدواریم این اجلاس بتواند در آینده الگویی برای سایر مناطق باشد زیرا شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی قصد دارد در مناطق دیگر جهان اسلام نیز چنین همایش هایی برگزار کند.

ولایتی افزود: آرزوی ما آزادی فلسطین است و امیدواریم پشت سر مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها