velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۴۲۷
پ
کد خبر: ۹۲۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - 12 March 2014
با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل

ولایتی: بان‌کی‌مون ناتوان‌ترین دبیرکل است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آقای بان کی مون در میان سایر دبیرکل‌های سازمان ملل یکی از بدترین عملکردها را نسبت به معضلات جهان اسلام داشته است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی که صبح امروز در حاشیه همایش بین‌المللی نقش جهان اسلام در هندسه قدرت‌ جهانی در جمع خبرنگاران حضور داشت در پاسخ به سوالی در رابطه با درخواست اخیر بان‌کی مون برای آزادی کروبی و موسوی گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم آقای بان‌کی مون نسبت به سایر دبیرکل‌های سازمان ملل متحد تا امروز شخصیت مستقلی را از خود نشان نداده است.

وی افزود: ولی بان کی مون فردی است که کاملا در اختیار آمریکایی‌هاست و هر آنچه که آمریکایی‌ها بخواهند از طریق تریبون سازمان ملل بیان کنند را به آقای بان کی مون گفته و او در رابطه با آن اظهار نظر می‌کند.

ولایتی با اشاره به گزارش اخیر بان کی مون تاکید کرد: او به صورت گزینشی با قصد و غرض سیاسی اظهار نظرهای ظاهر الصلاحی می‌کند و به دلیل همین نداشتن استقلال مواضع دبیرکل فعلی سازمان ملل می‌توان گفت تقریبا ناتوان‌ترین دبیرکل در تاریخ سازمان ملل از سال 1945 تاکنون بوده است و هیچ کار موثری در جهت رفع بحران‌های دنیای اسلام نتوانسته است انجام بدهد.

وی ادامه داد: وقتی به تاریخ سازمان ملل نگاه کنیم فردی مانند داگ هامرشولد که جان خود را بر سر ایجاد آرامش در کنگو گذاشت و هواپیمای او را یا ساقط کردند یا ساقط شد و یا افراد دیگری مانند دکوئیار که در جریان مذاکرات ایران و عراق بارها شاهد بودیم که مواضع بسیار مستقلی در مقایسه با قدرت‌های صاحب نفوذ سازمان ملل داشت می بینیم که خصوصیات آنها را در بان کی مون نمی بینیم.

ولایتی ادامه داد: بان کی مون همواره در رابطه با بحران‌های جهانی و مشکلات جهان ساکت بوده و یا اقدام عملی در راستای بهبود وضعیت آنها نمی‌کند ولی هر جایی که قرار است آمریکایی‌ها از تریبون سازمان ملل استفاده کنند از بان‌کی مون استفاده می‌کنند. درواقع او هیچ ویژگی جز اینکه عامل و ابزار دست آمریکایی‌ها باشد ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی در رابطه با آن‌چه عنوان شد که یک روزنامه دولت گذشته را نامشروع تلقی کرده است، گفت: دولت‌ها مشروعیت‌شان را براساس قانون اساسی کسب می‌کنند و اینکه رییس جمهور رای مردم را داشته باشد و همچنین مجلس به وزرا رای اعتماد بدهد. هر ساز و کاری که از اول انقلاب برقرار شده است در رابطه با همه دولت‌ها بوده و دولتهای گذشته نیز در همین زمره قرار می‌گیرند بنابراین از اول انقلاب تا امروز هیچ تفاوتی بین دولتها نبوده است و همه آنها در چارچوب قانون اساسی بوده است.

وی ادامه داد: هیچ تبعیضی بین دولتهای گذشته نبوده است و مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران نهایت مراقبت را دارند تا هر آنچه که انجام می‌شود در چارچوب قانون باشد به ویژه مسائل اساسی مانند انتخابات ریاست جمهوری و ‌انتخابات مجلس بنابراین هیچ امر خلاف قانونی در گذشته اتفاق نیفتاده است.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
21 اسفند 1392 - 15:04
زنده باد دکتر ولایتی شجاع.حقا که امیر کبیر زمانه ای.خدارو شکر که به دکتر رای دادم
شهین صداقت
CHINA
23 اسفند 1392 - 07:01
بالاخره یک مرد پیدا شد که جلو این بانکی مون بایسته
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: