velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۴۲۵۰
پ
کد خبر: ۹۲۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - 12 March 2014
ولایتی در گفت‌وگو با تسنیم:

همه‌ اعضای شورای عالی بیداری اسلامی تکفیری‌ها را محکوم کردند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: همه‌ اعضای شورای عالی بیداری اسلامی تکفیری‌ها را محکوم کردند.

علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" اظهار کرد: این همایش تلاشی است برای هماهنگی بین متفکران و رهبران جهان اسلام؛ در همایش سال گذشته متفکران ایرانی حضور داشتند و لذا مقرر شد این همایش کنار شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی تشکیل شود.

وی افزود: این گام بلندی در راستای مشارکت دادن سایر متفکران و اندیشمندان جهان اسلام و ایجاد هم‌اندیشی برای طراحی یک نقشه راه در جهت دستیابی مسلمانان به موضع و موقعیتی است که استحقاق آن را دارند. درحالی که امروزه مسلمانان از موقعیت اصلی خود در صحنه بین‌المللی محروم شده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش بین المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی، در ادامه با اشاره به فتنه تکفیری‌ها در سطح کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: همان‌طور که شاهد بودید در شورای عالی بیداری اسلامی تمام اندیشمندان و رهبران جهان اسلام موضع تکفیری‌ها را مطرح و آن را محکوم کردند و در بیانیه پایانی شورا نیز این موضوع مطرح شد.

ولایتی تأکید کرد: راه مقابله با چنین تفکر انحرافی ایجاد یک هم‌اندیشی درست از سوی علما و فرهیختگان شیعه و سنی است که همه به این نتیجه برسند این نوع افراط‌گری به‌ضرر وحدت اسلامی و امت اسلامی و اهداف بزرگ جهان اسلام است و همین امور سبب می‌شود مسائل مهمی چون فلسطین نادیده گرفته شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها