velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۳۵۶۸
پ
کد خبر: ۹۱۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - 10 March 2014
ولایتی در حاشیه ششمین نشست مجمع جهانی بیداری اسلامی:

اولویت جهان اسلام، وحدت امت اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: اولویت برای جهان اسلام تلاش در جهت ایجاد وحدت امت اسلامی و مقابله با تفرقه افکنی، اصراف، افراطی گری و کارهای تکفیری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی اکبر ولایتی» این مطلب را در حاشیه ششمین نشست مجمع جهانی بیداری اسلامی و در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: مهم ترین اولویت برای جهان اسلام وحدت امت اسلامی است و باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: مقابله با افراط و تفرقه افکنی نیز از جمله اولویت ها به شمار می رود چرا که این از مهم ترین مشکلات جهان اسلام است.

ولایتی در پاسخ به این پرسش که دشمنان درصدد تبیین اولویت های جهان اسلام هستند گفت: امت اسلامی باید مراقب تلاش های دشمنان باشند و بدانند که آنها چگونه ایجاد تفرقه می کنند و مسلمانان را از مسیر خود منحرف می نمایند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در رابطه با ششمین نشست بیداری اسلامی اظهارداشت: شورای عالی بیداری اسلامی امروز (دوشنبه) در یک جلسه یک روزه تشکیل شده که این جلسه در چهاربخش ادامه خواهد یافت و در قسمت های مربوطه به آسیب شناسی وضعیت کنونی بیداری اسلامی و کشورهای مختلف و مناطق گوناگون خواهد پرداخت.

ولایتی ادامه داد: در این نشست مشکلاتی که امت اسلامی با آن مواجه هستند بحث و بررسی خواهد شد و تحلیلی از این مشکلات ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این نشست یک آینده نگری و طراحی برای آینده و جدول زمانبندی برای گام هایی که مجمع جهانی بیداری اسلامی بردارد ترسیم خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: در این اجلاس نزدیک به 50 نفر از کشورهای مختلف اسلامی و شخصیت های پیشکسوت و پیش رو در امر بیداری اسلامی حضور یافته اند.

ولایتی اظهارداشت: در این اجلاس از کشورهای عربی، شبه قاره هند، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و کشورهای اروپایی دارای اقلیت مسلمان دعوت به عمل آمده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان این که در این جلسه مشورت بین افراد صاحبنظر و صاحب رای در امر بیداری اسلامی صورت خواهد گرفت، گفت: افراد صاحب رای در این جلسه گزارشی از کشور و منطقه خود ارائه می دهند و دیدگاه های لازم را درباره آینده بیداری اسلامی و چگونگی معاضدت و همکاری بین مسلمانان و تلاش در جهت مقابله با تفرقه و اختلاف افکنی دشمنان اسلام را ارائه خواهند داد و درباره این مباحث بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

دبیرمجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به این که این جلسه به صورت چهار قسمت خواهد بود گفت: دو بخش آن از صبح تا ظهر و دو بخش دیگر در بعدازظهر تا ساعت 20 ادامه خواهد یافت و سپس بیانیه پایانی صادر خواهد شد.

ولایتی تصریح کرد: پس از بیانیه پایانی مشخص می شود که مجمع جهانی بیداری اسلامی چه نقشی در آینده ایفا می کند و دیدگاه مجموعه ای که نمایندگان امت اسلامی هستند مشخص و تصمیماتشان معین خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در پایان این چهار بخش چگونگی دعوت شرکت کنندگان و هبستگی هر چه بیشتر و تقویت مواضع مسلمانان مشخص می شود.

دبیرمجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در مجموع پس از این نشست ها در اجلاس دو روزه ای که از فردا (سه شنبه) در محل سالن همایش های صدا و سیما آغاز می شود نقش مسلمانان در آینده هندسه قدرت جهانی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

ولایتی اضافه کرد: در اجلاسی که از فردا آغاز به کار می کند 500 نفر از کارشناسان داخلی کشور و 50 تن از کشورهای اسلامی با هم بحث و تبادل نظر می کنند.

وی ادامه داد: این نخستین باری است که پلی بین شورای عالی بیداری اسلامی و مجموعه فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران زده شده تا موضوع بیداری اسلامی را بررسی کرده و با یکدیگر تبادل نظر کنند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخشی دیگر از گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که از تمامی قاره ها در همایش بیداری اسلامی حضور پیدا کرده اند.

به گفته ولایتی در این همایش از کشورهای مسلمان دعوت به عمل آمده و حتی کشورهایی که دارای اقلیت جمعیت مسلمان هم هستند دراین مراسم حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: لزوما همه کشورهای اسلامی در این مراسم حضور ندارند چرا که تعداد مهمانان بیش از 50 تن از کشورهای گوناگون می شد و تنها کسانی که در 5 نشست قبلی حضور داشتند در این مراسم شرکت کرده اند.

ولایتی گفت که ریاست ششمین نشست مجمع جهانی بیداری اسلامی را ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق بر عهده دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها