velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۲۲۴۷
پ
کد خبر: ۹۱۲
تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - 08 March 2014
دکتر علی اکبر ولایتی:

نهادهای مسئول به تدوین سند جامع معماری کمک کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همه نهادهای مسوول در موضوع معماری و شهرسازی برای تدوین یک سند جامع و الزام آور در این موضوع، باید پای کار بیایند.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه 157 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، که روز شنبه به ریاست علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گزارشی از فعالیت های کمیته در سال 92 ارائه شد و اعضا ابزار امیدواری کردند تا روند رو به رشد فعالیت های کمیته در سال 93 ادامه یاید.

پس از این گزارش، بررسی موضوع ساماندهی ساخت و سازهای شهری بر طبق معیارهای معماری اسلامی ایرانی ادامه یافت.

ولایتی در این جلسه در سخنانی گفت: بر خلاف آنچه که پنداشته می شود، کشورهای غربی نسبت به معماری بومی خود و هماهنگی نمای بیرونی ساختمانهای شهری بسیار حساس هستند.

وی افزود: در این کشورها تلاش شده تا معماری ساختمان های هر خیابان با هماهنگ باشد تا از کلیت نمای بیرونی ساختمانهای یک خیابان یک پیام خاص به بیننده القاء شود.

رییس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به موضوع «معماری اسلامی ایرانی» توجه دارد و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم نسبت به این موضوع عنایت دارند.

اعضا نیز در این جلسه نظرات خود را بیان کردند، که اهم آن به شرح ذیل است: تابعیت نمای ساختمان از کاربری آن ساختمان، لزوم توجه به محاسبات مهندسی در طراحی ساختمانها، تبلور روحیه جمعی در معماری جامعه و استفاده از تجربیات تمدن اسلامی در این زمینه.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: