velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۰۴۴۰
پ
کد خبر: ۸۹۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - 26 February 2014
با حضور دکتر ولایتی برگزار شد

کنفرانس هوای پاک، خودروی برقی و منافع ملی

کنفرانس هوای پاک، خودروی برقی و منافع ملی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این نشست که جمعی از اعضای مجمع ، مسئولین نفت و محیط زیست و نمایندگان شرکت های خارجی سازنده خودروهای برقی حضور داشتند بر اهمیت اجرایی شدن تولید خودروهای برقی و خورشیدی تاکید شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست با اشاره به افزایش جمعیت کشور و جهان ، همچنین تغییر نوع زندگی مردم و افزایش مصرف انرژی در سالهای آینده گفت: با توجه به جایگاه استراتژیک ایران و نیز منابع فراوان انرژی با بررسی های علمی و مطالعات دانشگاهی می توان نوع مصرف سوخت در کشور را برای سالهای آینده تغییر داد و به طرف انرژی های پاک رفت.

دکتر علی اکبر ولایتی با اشاره به آلودگی هوا و محیط زیست که عامل بسیاری از بیماریها به صورت مستقیم و غیرمستقیم است، افزود: تولید و تامین انرژی های نو و تجدیدپذیر خورشیدی و برقی یکی از راههای اصلی مبارزه با آلودگی هوا و محیط زیست است که با همکاری و تعامل بخش های مختلف تصمیم گیر در این زمینه رسیدن به برنامه های استفاده از انرژی های پاک قابل دسترس خواهد بود.

وی گفت: هدف اصلی این نشست بررسی راههای تدوین سند ملی راهبردی تولید و مصرف انرژی است که در دستور کار مرکز قرار دارد و پس از تهیه پیش نویس این سند و تایید آن برای اجرایی شدن این سند اقدام خواهد شد.

ولایتی افزود: یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا و محیط زیست حرکت به سوی تولید خودروهای برقی و خورشیدی است که هم اکنون در بسیاری از کشورها این مهم انجام می شود و کشور ما نیز با مطالعات علمی باید به این سمت حرکت کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: