velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۵۱۱
پ
کد خبر: ۸۸۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - 25 February 2014
در دیدار وزیر امور خارجه سنگاپور مطرح شد

تأکید ولایتی بر تداوم رابطه ایران و سنگاپور

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار وزیر امور خارجه سنگاپور بر توسعه رابطه دو کشور در بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک صبح امروز سه‌شنبه با شانموگام وزیر خارجه سنگاپور در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

شانموگام وزیر خارجه سنگاپور در دیدار با ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک که پیش از ظهر امروز صورت گرفت با بیان اینکه این اولین سفر من به ایران است و دو کشور از 40 سال قبل با یکدیگر ارتباط داشته‌اند، اظهار داشت: اطلاع از وضعیت موجود و تبادل نظر و همچنین آگاهی از مواضع مسئولان ایرانی است.

وزیر امور خارجه سنگاپور ابراز امیدواری کرد که ایران جایگاهی را که سزاوار آن است در صحنه جهانی به دست آورد و رابطه دو کشور از شکوفایی بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: تنزل روابط تجاری بین دو کشور به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در ظرف 2- 3 سال اخیر بوده است که امیدواریم در آینده برطرف شود؛ سنگاپور در زمره کشورهای عضو آس‌ان و با توجه به منابع و پیشرفت‌های صورت گرفته در ایران زمینه همکاری و سرمایه‌گذاری فراهم است.

شانموگام تصریح کرد: فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌توان در آینده از آنها استفاده کرد اما به هر حال علاقمندیم در زمینه‌های علمی و فرهنگی با ایران مشارکت داشته باشیم و می‌خواهیم که نظرات را درباره مذاکرات با 1+5 بدانیم.

به گزارش فارس، در ادامه این دیدار علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه امیدواریم روابط دو کشور که از سال 1970 آغاز شده تداوم یابد، اظهار داشت: ما در 2- 3 سال اخیر شاهد تنزل در روابط تجاری بین دو کشور بوده‌ایم در حالی که زمینه‌های زیادی در بخش‌های دولتی و خصوصی برای همکاری وجود دارد.

ولایتی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 خاطر نشان کرد: به نظر من مذاکرات به خوبی در حال پیشرفت است و ایران حق خود می‌داند که از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای در چارچوب NPT استفاده کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل یادآور شد: اگر جامعه بین‌المللی این حق را بپذیرد دیگر مانعی بر سر راه تفاهم وجود نخواهد داشت و سوء ظن‌ها برطرف خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: