velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۴۰۵
پ
کد خبر: ۸۷۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - 23 February 2014
نائوکی هیاکوتا در مرکز تحقیقات استراتژیک سخنرانی می‌کند

حضور ولایتی در سخنرانی نویسنده برجسته ژاپنی

نائوکی هیاکوتا نویسنده برجسته سال 2013 ژاپن و نویسنده کتاب «مردی که او را لقب دزد دریایی می نامیدند» امروز (یکشنبه) در جمع تعدادی از پژوهشگران ایرانی سخنرانی می‌کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود، علی اکبر ولایتی رییس این مرکز و مشاور اموربین الملل رهبر معظم انقلاب نیز حضور خواهد داشت.

پس از ملی شدن صنعت نفت ایران و در اوج کارشکنی های دولت انگلیس در جهت تحریم نفت ایران، شرکت نفتی ˈایده میتسوˈ با اعزام نفتکش ˈنیشوماروˈ به بندر آبادان مقدار قابل توجهی نفت از ایران خریداری کرد. این رویداد که پس از پهلوگیری این نفتکش در ماه می 1953 (بهار 1332) در بندر ˈکاواساکیˈ در صدر اخبار نفتی آن زمان جهان قرار گرفت، تحلیل ها و مناسبت های خاصی را میان ایران و ژاپن رقم زد.

این نفتکش مقدار 22 هزار تن بنزین و نفت گاز از پالایشگاه آبادان بار زد و به کاوازاکی برگشت. شرکت ملی شده نفت ایران هزینه این فرآورده ها را از شرکت ایده میتسو نگرفت.

پس از آن شرکت مختلط نفت ایران و انگلیس (بی پی) از ایده میتسو در دادگاه توکیو شکایت کرد، هر روز مردم از طریق روزنامه ها موضوع را پی گیری می کردند تا اینکه دادگاه شکایت بی پی را وارد ندانست.

نائوکی هیاکوتا (Naoki Hyakuta) از این حادثه یک داستان جذاب نوشته است که یکی از پرفروش ترین کتاب سال ژاپن شده و توانسته در مدت یک سال حدود دو میلیون نسخه از این کتاب را در کتابفروشی ها بفروش برساند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها