velayati.ir

تعداد بازدید: ۹۴۰۹
پ
کد خبر: ۸۵۵
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - 09 February 2014

ماجرای انتشار عکسی خشن از ولایتی در مجله آمریکایی

دکتر علی اکبر ولایتی با اشاره به تبلیغات روانی غربی‌ها علیه انقلاب اسلامی ایران، ماجرای انتشار عکسی خشن از خود در مجله نیوزویک را بیان کرد. وی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای انزوای انقلاب اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی، به بیان موضعگیری امام(ره) در این زمینه پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

«در گذشته، به نظرم مجله نيوزويك بود كه با ما در سال 1361 مصاحبه كرد. صفحه آخر نيوزويك معمولا مصاحبه‌هاى اختصاصى را چاپ می‌كند. عكسى از من چاپ كرد كه در همه عمرم عكس به اين بدى از خودم نديده بودم، يك عكس بسيار خشن؛ يعنى وزير خارجه اين حكومت اين است! وزيرى كه بايد با سياست و مذاكره رفتار كند، ببينيد الان چه جورى می‌خواهد تفنگ بكشد و طرف مقابلش را بكشد. عكس به اين بدى نمی‌دانم از كجا و در چه حالتى از من گرفتند و چاپ كردند. اين برخوردى روانى و تبليغاتى است تا به طرفهاى خودشان القا كنند كه اينها مردمی‌ خشن، دور از انسانيت و عواطف و آدمكش‌اند و چنين افرادى مقصود اين نهضت و انقلاب‌اند. پس ما بايد برويم به آن سمتى كه انسانيت و ملايمت و اعتدال را تبليغ می‌كند.»

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در بخشی از سخنانش اظهار کرد:

«غربی‌ها با برخورد سياسى و بین‌المللی براى انزواى انقلاب اسلامی‌ ايران در صحنه بین‌المللی تلاش می‌كردند و حتى القا می‌كردند كه ايران منزوى است. زمانى حتى تبليغ می‌كردند كه اگر می‌خواهيد منزوى نشويد، بايد فلان كار را كنيد. امام(ره) فرمودند كه ما اصلا می‌خواهيم منزوى بشويم. آنها تهديد می‌كردند اگر ايران در برابر قوانين بین‌المللی سر فرود نياورد، منزوى می‌شود. امام گفتند باشد، ما می‌خواهيم منزوى شويم. آنها می‌خواستند ايران در صحنه بین‌المللی انگشت‌نما شود؛ مثلا در قضيه حقوق بشر، در قالب حقوق بشر مسائلى را مطرح می‌كنند كه معلوم است ما زير بار آن نمی‌رويم و آن وقت در مجامع بین‌المللی عليه ما قطعنامه تصويب می‌كنند و همين خوراك چند هفته روزنامه‌ها و رسانه‌ها می‌شود. اگر نود نفر از صد نماينده كشورها عليه ايران رأى دهند، می‌گويند ببينيد ايران در صحنه بین‌المللی منزوى است و بدين ترتيب، چهره نامأنوسى از ما در دنيا ترسيم می‌كنند. بعد هم با طراحی‌هاى پيچيده و جامع و مرتبى كه دارند، افرادى را به اسم محقق وادار به صحبت می‌كنند، امرى را فرض محتوم می‌گيرند و بعد براساس آن نظريه‌پردازى می‌كنند كه بله، اسلام در عصر ما يكبار ديگر نشان داد كه دين براى اداره حكومت كارآيى ندارد، نمونه‌اش را در ايران ببينيد. ايران تروريست و منزوى است و به هنجارهاى بین‌المللی پايبند نيست. اين را فرض می‌گيرند و هر اتهامی‌ می‌زنند و براساس آن نتيجه‌گيرى می‌كنند.

قصد غربی‌ها اين است كه با برخورد تحقيقاتى و تبليغاتى و روانى و سياسى به مراحل عملى‌تر براندازى انقلاب نزديكتر شوند. در اين راه گروههايى را در تعارض با ما در جهان اسلام و در خود ايران علَم كرده‌اند. برخورد ديگر برخورد نظامی‌ است. نمونه برخورد نظامی‌ آنها با ما را در جنگ عراق عليه ايران شاهد بوديم. نمونه برخورد نظامی‌ مستقيم آنها ساقط‌كردن هواپيماى مسافربرى بود كه نمی‌تواند اشتباه شده باشد. در صفحه رادار هواپيماى مسافربرى ابعادش چند برابر هواپيماى جنگى و كاملا مشخص است. سرعت و حجم آن نشان می‌دهد كه هواپيماى مسافربرى است، ولى امريكايی‌ها آن را ساقط كردند. در جهان اسلام هم به هر شكلى كه توانستند برخورد كردند و ما اشكال گوناگون برخورد را داشتيم؛ برخورد نظامی‌ در الجزاير، برخورد اطلاعاتى سياسى با تهديد نظامی‌ تركيه و جريان‌سازى يا شبيه‌سازى مثل جريان طالبان در افغانستان.»

برگرفته از سخنرانی دکتر ولایتی در دانشگاه قم، 23 بهمن 1376

منبع: کتاب حرفی از هزاران (مجموعه مقالات، گفتگوها و سخنرانی‌ها) دکتر علی اکبر ولایتی، انتشارات امیرکبیر،1390، ص 449

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها