velayati.ir

تعداد بازدید: ۸۱۱۷
پ
کد خبر: ۸۳۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - 29 January 2014
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با دبیرکل سابق سازمان ملل دیدار کرد

تقدیر ولایتی از همکاریهای کوفی عنان با ایران در دوران ریاست سازمان ملل

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در دیدار کوفی ‌عنان گفت: اکثر اعضای هیأت متنفذین مانند کوفی ‌عنان در صحنه بین‌الملل دارای نقش بوده و مشهور و قدرتمند هستند.

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل و رئیس گروه متنفذین که در مرکز تحقیقات برگزار شد، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که هیات متنفذین را ملاقات می‌کنم چرا که این گروه مشهور و قدرتمند است و اکثر آنها مانند آقای کوفی عنان در صحنه بین‌الملل نقش برجسته‌ای دارند.

ولایتی با یادآوری مدیریت کوفی عنان در سازمان ملل و همکاری‌های خوب در آن دوره تصریح کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک 20 سال پیش تأسیس شده، آیت الله هاشمی نیز موسس این مرکز بوده است.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان افزود: این مرکز همه مسائل راهبردی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به نظام مربوط می‌شود را مورد پژوهش قرار می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خطاب به کوفی عنان گفت: پیش از بنده آقای روحانی رئیس جمهور ایران، رئیس این مرکز بود و مرکز تحقیقات شامل معاونت‌های مختلف اقتصادی، بین‌المللی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری است.

به گزارش فارس، همچنین در این دیدار کوفی‌عنان اظهار داشت: زمانی که نلسون ماندلا زنده بود از اعضای هیأت ما محسوب می‌شد و ما با یکدیگر فعالیت‌هایی داشتیم و وی در مسائل علنی و خصوصی همیشه با ما همکاری می‌کرد.

دبیر کل سابق سازمان ملل افزود: امیدواریم در این جلسه تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دهیم چرا که ایران در منطقه نقش فعالی دارد.

در ادامه این دیدار کوفی‌عنان با بیان اینکه اتفاقات مختلفی در منطقه خاورمیانه اتفاق افتاده است، به بیداری اسلامی و انقلاب‌های منطقه اشاره کرد و گفت: در این منطقه از بهار عربی و پس از آن انقلاب‌‌های مختلف در تونس، مصر، لیبی و همچنین سایر کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی و افغانستان و پاکستان اتفاق می‌افتد اما مسئله اصلی در سوریه است.

دبیرکل سابق سازمان ملل با تأکید بر اینکه سوریه مانند آهنربایی است که افراط‌گرایان را به خود جذب می‌کند، تصریح کرد: واقعیت این است که در سوریه راه حل نزدیک متصور نیست و تنها راه حل ممکن سیاسی است.

وی یادآور شد: در سوریه چند دایره بازیگر وجود دارد؛ دایره اول بازیگران داخلی این کشور و دایره دوم بازیگران منطقه‌ای در سوریه هستند.

در ادامه این دیدار ولایتی با بیان اینکه نوع جدیدی از فعالیت‌های تروریستی در جهان در حال ظهور است، گفت: برخی کشورها فکر می‌کردند به راحتی می‌توانند رژیم سوریه را تغییر دهند لذا وقتی ایران به مذاکرات ژنو 2 دعوت شده بود گفتند که اگر جمهوری اسلامی مصوبات مذاکرات ژنو یک را بپذیرد، می‌تواند به ژنو 2 بپیوندد اما ایران هم گفت که ما بدون هیچ پیبش‌شرطی در مذاکرات شرکت خواهیم کرد.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
09 بهمن 1392 - 23:04
سلام استاد. تشکر از زحمات و فعالیتهای شما. لطفا پیگیری بفرمایید شرکتهایی که در صدا و سیما تبلیغات می کنند زنانشان در فیلمهای تبلیغاتی الزاما با چادر باشند تا ترویج حجاب چادر شود نه اینکه اکنون همه زنان حاضر در فیلمهای تبلیغاتی با مانتوهای رنگارنگ هستند و کم کم دارد چادر فراموش می شود. تشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها