velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۵۵۵
پ
کد خبر: ۷۲۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - 09 December 2013
در پیام تسلیت دکتر ولایتی به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا مطرح شد

ماندلا؛ انقلابیِ خستگی ناپذیری که با عقلانیت، کشور خود را در مسیر رشد قرار داد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی، در گذشت نلسون ماندلا را به ملت و دولت آفریقای جنوبی تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی، درگذشت نلسون ماندلا را به ملت و دولت آفریقای جنوبی تسلیت گفت.

متن پیام علی‌اکبر ولایتی بدین این شرح است:

درگذشت نلسون ماندلا به عنوان رهبری بزرگ در مبارزه با استعمار و همچنین یکی از پرچمداران بزرگ آزادی تمام ملت آفریقا، موجب تاسف و تالم گردید.

به واقع باید شخصیت این مبارز نامدار را منحصر به فرد دانست که به عنوان یک انقلابی خستگی ناپذیر و بعد از سال ها تحمل رنج و سختی و اسارت، توانست با عقلانیت، خردورزی و در عین حال حفظ مواضع و اصول انقلابی، کشور و مردم خود را در مسیر رشد و شکوفایی قرار دهد و نهایتاً تا پایان عمر به نیکی و عزتمند در قلب ملت خود باقی بماند و هرگز در برابر آنچه که سلطه گران خواستار بودند سر فرود نیاورد و البته در میان جهانیان نیز به عنوان شخصیتی قابل احترام و آزادیخواه جای گیرد که توانست با حرکت خود آخرین میخ ها را بر تابوت فرسوده تفاخر نژادی بکوبد.

همین عقلانیت، درایت و پایداری در برابر سلطه جویان و استعمارگران موجب شد تا آفریقای جنوبی در منطقه و صحنه بین‌المللی نقش تاثیر گذاری را به خود اختصاص دهد و او که در حقیقت به نوعی جمهوری اسلامی ایران را حامی و پشتیبان خود در دوران اسارت و ایام سیاه آپارتاید و بعد آن می دانست همواره تلاش کرد تا بعد از آن در مسیر همراهی و همکاری با کشورمان گام بردارد و در این زمینه استوار بود و ملامت برخی از کشورهای سلطه جوی غرب هم وی را از این مسیر خارج ننمود و بارها در دیدارهای متعددی که در دوران مبارزه و پیروزی با وی داشتیم تاکید می نمود که ایران دوست دوران سختی های آفریقا بوده و هست.

اینجانب درگذشت نلسون ماندلا را به عنوان شخصیتی جاودانه و آزادی خواه به ملت و دولت آفریقای جنوبی و بلکه تمام مردم آفریقا تسلیت گفته امید آن دارم تا با توجه به آرمان های وی، همچنان در مسیر رشد و شکوفایی گام بردارند و آزادی خواهان نیز درس‌های ارزشمند وی را الگویی برای استقامت و پایداری قلمداد نمایند.

علی اکبر ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک

مجمع تشخیص مصلحت نظام


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: