velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۸۳۰
پ
کد خبر: ۶۷۰
تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - 12 October 2013
دکتر ولایتی خبر داد

ایران مرجع درمان بیماری سلِ مقاوم به درمان در منطقه

رئیس ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه،‌ مراقبت‌های ویژه و سل با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به بیماری سِل در ایران به یک سوم ۱۰ سال گذشته کاهش یافته است از درمان لیزرتراپی برای از بین بردن تومورها در مجاری ریه‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل با حضور متخصصان 10 کشور دنیا برای تبادل اطلاعات علمی در راستای آشنا شدن با دستاوردهای پزشکی و انتقال تجربیات بین متخصصان صورت می‌پذیرد و در این راستا متخصصان انجمن ریه اروپا و آمریکا نیز در این کنگره حضور یافته‌اند.
وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص بیمارستان مسیح دانشوری به خصوص در زمینه پیوند قلب، ‌ریه و همچنین پیوند همزمان قلب و ریه عنوان کرد: کارهای بسیار مهمی در بیمارستان مسیح دانشوری صورت می‌پذیرد از جمله اینکه برای نخستین بار در کشور روش لیزتوراپی برای از بین بردن تومورها در مجاری ریه صورت می‌پذیرد.
ولایتی ادامه داد: برای کنترل بیماری سِل باید دایره ارائه خدمات بهداشتی را گسترش داد که برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه، مراقبت‌های ویژه و سل نیز در این راستا تعریف شده است.
رئیس ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه،‌ مراقبت‌های ویژه و سل با اشاره به آمار مبتلایان به سِل در کشورمان عنوان کرد: مثلا در 10 سال پیش آمار مبتلایان به سِل 40 نفر به ازای هر 100 هزار جمعیت بود. ولی امروز ما به آمار 12 تا 14 نفر به ازای هر 100 هزار نفر رسیده‌ایم یعنی آمار مبتلایان به سِل در کشور به یک سوم نسبت به 10 سال گذشته کاهش یافته است.
ولایتی با اشاره به اینکه متاسفانه یک سوم بیماران مبتلا به سِل در بیمارستان مسیح دانشوری اتباع خارجی هستند، گفت: این افراد از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند در مسیر عبوری خود بیماری سِل را نیز وارد کشور می‌کنند در حالی که در برخی از این کشورها بیماری سِل مقاوم به درمان در بین جمعیت‌های آنان بسیار شایع است و ما نیز بر این اساس اقدامات پیشگیری و درمان بیماری‌ سِل را به صورت منطقه‌ای انجام می‌دهیم و در حال حاضر نیز بیشترین مبتلایان به بیماری سِل مربوط به استان‌های مرزی کشورمان است.
به گزارش تسنیم، در ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه،‌ مراقبت‌های ویژه و سل علی اکبر ولایتی نیز درزمان سخنرانی خود در این مراسم با توجه به اینکه مقاله تخصصی برای این کنگره ارائه کرده بود به تشریح و توضیح این مقاله تخصصی که در حوزه بیماری‌های ریه و سِل تعریف شده بود،‌ پرداخت.
در ششمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریه،‌ مراقبت‌های ویژه و سل متخصصانی از کشورهای اتریش، ایتالیا،‌عراق، هند، فرانسه،‌هلند و همچنین انجمن‌های ریه آمریکا و اروپا نیز حضور یافته‌اند.
انتهای پیام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها