velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۶۴۷
پ
کد خبر: ۳۲۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - 29 May 2013
دکتر ولایتی در جمع مردم زنجان:

پولهای سرگردان خارج از کشور را به ایران باز می گردانم/ قول 2 ساله دادن برای حل مشکلات فوری مردم منطقی نیست

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تدوین یک لایحه فوری برای تنفس دادن به صنایع و کارخانجات، بخشودگی مالیاتی به تولیدی ها و دمیدن نفس تازه به فضای اقتصادی برای شروع دوباره را از جمله برنامه های خود عنوان کرد و در ادامه گفت: لایحه ای را برای واگذاری کامل مسکن مهر به مردم و به نام شدن این واحدها به نام صاحبان آن، به مجلس خواهم داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که ظهر امروز چهارشنبه در جمع پرشور مردم زنجان در محل مسجد سید سخن می گفت با تاکید بر اینکه اولین و مهمترین دعای ما این است که هرآنچه خیر نظام و انقلاب است اتفاق بیفتد، ابراز امیدواری کرد منتخب مردم صادقانه به ملت خدمت کند.

وی عمل به وعده ها را از جمله نکات کلیدی در سخنرانی ها و بیان موضوعات در عرصه انتخابات دانست و افزود: مشکلات اقتصادی و برخی اشکالات در فضای سیاسی باید توسط منتخب مردم رفع شود.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به انس طولانی و سالهای متمادی خود با مقام معظم رهبری یادآور شد که به خاطر این قرابت، می تواند مفسر بیانات ایشان باشد و بر این اساس، در تفسیر نامگذاری امسال توسط ایشان گفت: تقدم و تاخر حماسه سیاسی بر حماسه اقتصادی به خاطر این است که ابتدا باید انتخاباتی پرشور با انتخاب دولتی مقتدر و باتدبیر سر کار بیاید و سپس این دولت، به تلاش و برنامه ریزی جدی برای حل مشکلات مهم اقتصادی همت گمارد.

ولایتی تاکید کرد: مردم ایران علی رغم وجود مشکلات، همچنان علاقمند به نظام و رهبری هستند و باید برای چنین ملت فهیم و عزیزی، کارهای زیادی انجام شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با نامگذاری دولت خود به عنوان دولت اخلاق گفت: برخی بداخلاقی ها مردم را آزادر می دهد و بر این اساس تاکید کرده ام نباید پاسخی سلبی به تخریب ها علیه بنده در فضای انتخابات داد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به سابقه چند دهه حضور خود در عرصه بین الملل افزود: هیچ کشوری در منطقه به عزت و سربلندی ایران نیست و تنها موضوعی که از دیگر کشورها عقب هستیم بحث اقتصادی است.

وی ثبات در تصمیم گیری ها را متذکر شد و گفت: از جوانان مجرب و افراد کاربلد استفاده خواهیم کرد و بازسازی روابط اقتصادی و روابط خارجی را در دستور کار خواهیم داشت.

وزیر خارجه با سابقه کشورمان بازسازی روابط خارجی را شامل اقدامات مختلفی دانست که در نهایت موجب کاهش مشکلات اقتصادی و کم شدن تحریم ها می شود و در عین حال، تبدیل اقتصاد از توزیعی به تولیدی را از جمله برنامه های خود توصیف کرد.

وی همچنین اعلام کرد که پولهای سرگردان خارج از کشور را که متعلق به ایران است به داخل باز می گرداند.

ولایتی هدف از نامگذاری دولت خود به نام "متمم" را این موضوع دانست که وی ملت را اصل می داند و دولت را متممی برای تکمیل کارها و برنامه ها.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضران درباره شبهاتی که پیرامون برنامه صد روزه دولت وی برای مهار مشکلاتی چون تورم و گرانی های روزافزون گفت: برخی در این مسئله خلط مبحث کردند. مسئله روز مردم، حل مشکلات معیشتی و گرانی های بی رویه و مداوم است که برنامه بنده مهار این موضوع در عرض 100 روز و سپس اجرای برنامه های میان مدت و دراز مدت است و نمی توان در خصوص چنین موضوع مهم و ضروری، قول 2 ساله داد چراکه منطقی نیست و نیاز به درمان فوری دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تدوین یک لایحه فوری برای تنفس دادن به صنایع و کارخانجات، بخشودگی مالیاتی به تولیدی ها و دمیدن نفس تازه به فضای اقتصادی برای شروع دوباره را از جمله برنامه های خود عنوان کرد و در ادامه گفت: لایحه ای را برای واگذاری کامل مسکن مهر به مردم و به نام شدن این واحدها به نام صاحبان آن، به مجلس خواهم داد.

ولایتی افزود : هدفمندی یارانه طرح بسیار خوب است ولی بطور ناقص در حال اجراست بطوریکه مردم میگویند یارانه را بگیرید وقیمت ها را به قبل باز گردانید. 30 درصد یارانه ها باید به تولید اقتصادی یا به تولید صنعتی وکشاورزی اختصاص یابد.

وی گفت: کشاورز ما امروز به خاطر گرانی نهاده ها از کشت و زرع خود پشیمان شده است ومی گوید دخل وخرج ما به هم نمی خورد؛ دولت آینده باید از محصول تولیدی وکشاورزی حمایت کند. زمانی ما 14 میلیون تن گندم تولید می کردیم اما امروز چند میلیون تن گندم وارد می کنیم؛ برنامه ما تولید محور کردن اقتصاد و مردمی کردن تولید و حمایت از سرمایه گذاری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به تولیدات بخش صنعت اشاره کرد و گفت : باید ازصنعتگر حمایت کنیم چرا که حمایت از صنعتگر یعنی حمایت از تولید و اشتغال.

ولایتی همچنین با آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان دیدار کرد که در این دیدار موضوعات مهم منطقه ای و داخلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
برچسب ها : دکترولایتی ، جمع ، مردم ، زنجان ،
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
08 خرداد 1392 - 14:59
دکتر منتظر مناظره ها هستیم تا آقایانی که فهمی از دیپلماسی ندارن و ادعای مدیر بودن دارن عیارشون مشخص بشه درپناه حق یاعلی
تقی
Iran, Islamic Republic of
08 خرداد 1392 - 22:14
اصالت در گفتار شما آقای دکتر ولایتی از نشانه های عدالت در کردار شماست، پیروزی شما آرزوی ماست.انشاالله
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها