velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۱۴۱
پ
کد خبر: ۲۵۰
تاریخ انتشار: جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - 24 May 2013
ولایتی در همایش بزرگ جامعه ورزش:

باید اعتماد بین دولت و ورزشکاران بازسازی شود/ تمام ایران را تبدیل به استادیوم ورزشی می‌کنیم

دکتر ولایتی به اهمیت بیمه ورزشکاران اشاره کرد و در عین حال حمایت‌ های مالی از ورزشکاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیمه درمانی و بیمه بازنشستگی و همچنین تامین مسکن برای ورزشکاران از اقدامات لازم است و باید اعتماد بین دولت و ورزشکاران بازسازی شود و و هر قولی که دولت به ورزشکاران می ‌دهد باید اجرا شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، همایش بزرگ جامعه ورزش صبح امروز جمعه در ورزشگاه حیدرنیا با حضور جمع کثیری از اهالی رشته های مختلف ورزشی برگزار شد و دکتر ولایتی در این مراسم با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) و سالگرد آزادی خرمشهر، این مناسبت های ملی و مذهبی را تبریک گفت و با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) اسوه تقوی و شجاعت، تاکید کرد: حضرت علی (ع) باید اسوه ورزشکاران ما باشد که همین طور هم است.



وی با تاکید بر اینکه ورزش باید در خدمت تعالی روح و تکامل اخلاق باشد، تاکید کرد: فرهنگ ایران از دوران قبل از انقلاب با مباحث ورزشی عجین بوده و اکنون نیز باید آوردگاههای ورزشی تبلور فضای ارزشمند اخلاقی باشد.

ولایتی در ادامه سخنان خود اهمیت توسعه ورزش همگانی و نقش آن در ارتقاء سلامت جامعه را یادآور شد و گفت: ورزشگاه‌ ها باید به دست مردم سپرده شود چراکه نقش دولت هدایت و حمایت است نه تصدی‌ گری.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که ریاست بیمارستان مسیح دانشوری را هم بر عهده دارد، با یادآوری این موضوع که  امروز بیماری ‌های بسیاری وجود دارد که ناشی از ورزش نکردن و فعالیت نداشتن است، افزود: قرار بود 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها به موضوع سلامت اختصاص یابد که بخشی از این اعتبار، باید جهت پیشگیری از بیماریها هزینه می شد که ورزش جزئی از این مقوله است.



وی  خاطر نشان کرد: طی سالیان اخیر ورزش ما هم نمایش خوب و هم نمایش غیرمطلوبی داشته است، چنانچه شاهد بودیم در المپیک اخیر در رده بالایی از ورزش جهان قرار گرفتیم ولی در المپیک قبل از آن اینگونه نبود.

مشاور رهبر معظم انقلاب ولایتی با اشاره به تاکیدات معظم له درباره تقویت ورزش همگانی گفت: اگر ورزش، همگانی شود، ورزش پهلوانی و مدال‌آور نیز از بین ورزش همگانی برمی‌ خیزد.

دکتر ولایتی همچنین به اهمیت بیمه ورزشکاران اشاره کرد و در عین حال حمایت‌ های مالی از ورزشکاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیمه درمانی و بیمه بازنشستگی و همچنین تامین مسکن برای ورزشکاران از اقدامات لازم است و باید اعتماد بین دولت و ورزشکاران بازسازی شود و و هر قولی که دولت به ورزشکاران می ‌دهد باید اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر ورزش همگانی شد سلامت مردم تامین می ‌شود، اظهار داشت: استفاده از خیرین دیگر موضوعی است که بسیار اهمیت دارد چرا که بخشی از سلامت توسط ورزش تامین می‌شود و باید ورزشگاه ‌ها افزایش یابد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید وزارت ورزش و جوانان را تقویت کنیم زیرا این وزارتخانه باید از ابتدا تا عمر مفید یک ورزشکار و بعد از آن، بازنشستگی ‌اش حامی ورزشکاران باشد، افزود: بعضی ورزشکاران را دیده‌ ام که برای پول اجاره خانه شان هم دچار مشکل شده اند که نباید این اتفاق تلخ بیافتد.

ولایتی با بیان اینکه باید تمام کشور را تبدیل به استادیوم ورزشی کنیم، گفت: این یعنی اگر فضایی در محیط کار و فضاهای مناسب ورزشی در آنجا موجود است تعمیر و تامین کنیم که می تواند شامل مدارس، کارخانجات، دانشگاهها و سایر اماکن باشد.

اجرای ورزش باستانی توسط تعدادی از ورزشکاران نخبه تهرانی، انجام حرکات نمایشی توسط ورزشکاران تیم های فوتبال و نمایش فنون مقابله با حریف توسط رزمی کاران از جمله برنامه های جنبی این همایش بزرگ بود.




"تا دولت متمم، یک یا حسین دیگر”، "مشاور رهبری حمایتت می ‌کنیم”، "ولایتی ولایتی چشم امین رهبری”، "صلی علی محمد بوی ولایت آمد”، "ولایتی ولایتی تو پیرو صداقتی، تو از تبار ملتی”، "معلم اخلاق ما خوش آمدی خوش آمدی”، "به خون پاک شهدا حمایتت می ‌کنیم” از جمله شعارهایی بود که توسط حاضران سر داده می شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها