velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۹۱
پ
کد خبر: ۲۳۴۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 21 May 2018
دکتر ولایتی در نشست خبری مطرح کرد

عملکرد موفق دانشگاه آزاد اسلامی در جذب نخبگان/ افراد نخبه بورسیه می‌شوند

دکتر ولایتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جذب نخبگان عملکرد موفقی داشته است به طوری که افراد نخبه برای آینده دانشگاه جذب و بورسیه می‌شوند.

دکتر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری به مناسبت سی‌و‌ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و بیان کرد: سی و یکم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که یک میلیون و 400 هزار دانشجو دارد.

وی افزود: 400 واحد دانشگاهی و 600 واحد مدرسه‌ سما از ابتدایی تا دبیرستان تحت پوشش بزرگترین دانشگاه حضوری جهان هستند و در مجموع دو میلیون دانشجو و دانش‌آموز که در این مجموعه و سازمان سما تحصیل می‌کنند و چنین مجموعه آموزشی عالی، متوسطه و ابتدایی در بی‌نظیر است.

دکتر ولایتی یادآور شد: برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد در سایر دانشگاه‌ها وجود ندارد و همچنین در نظر داریم رشته‌های جدیدی راه‌اندازی کنیم به طوری که در زمینه تحقیق و پژوهش بیش از 14 هزار نخبه را در این مجموعه جذب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای جذب و به کارگیری نخبگان تمهیداتی اندیشیده به طوری که افراد نخبه برای آینده دانشگاه جذب و بورسیه می‌شوند تا در آینده نیز دانشگاه آزاد اسلامی از نخبگان این مرز و بوم در واحدهای دانشگاهی خود استفاده کند.

رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دانشگاه آزاد را مانع فرار مغزها از کشور دانست و گفت: بسیاری از نخبگان به دلیل فراهم نبودن شرایط ادامه تحصیل و اشتغال به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند در حالی که با راه‌اندازی واحدهای دانشگاه آزاد از فرار مغزها جلوگیری شده و افراد در داخل کشور به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: تاسیس دانشگاه آزاد موجب شد تحصیل آموزش عالی در کشور تسهیل شود زیرا افراد از سد کنکور عبور کرده و در رشته‌های دانشگاهی مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شدند.

استادان پزشکی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ آزاد اسلامی هستند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراکز درمانی کشور اظهار کرد: بسیاری از استادان ما در رشته پزشکی از کسانی هستند که دوره طب عمومی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده‌اند و همچنین هم اکنون بیشترین داوطلبان در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی دانشگاه آزاد را برای تحصیل انتخاب می‌کنند البته باید توجه داشته باشیم که آزمون سراسری علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت برای همه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی به صورت یکسان برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: