velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۸۲
پ
کد خبر: ۲۳۳۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 17 May 2018
دکتر ولایتی در اولین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مطرح کرد

مجموعه‌ مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی بی‌نظیر است/توسعه آموزش در سطوح مختلف از برنامه های راهبردی ماست


رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت استان ها، باید با اختیاراتی که به استان ها تفویض می کنیم، اختیارات استانی را افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه شورای دانشگاه در دوره جدید که با حضور رئیس، معاونان و دبیران هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه عظیمی است که به لطف خداوند و عنایت و توجه امام خمینی (ره) تاسیس شده است، گفت: امروز رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نقشه راه دانشگاه آزاد اسلامی است.

دکتر ولایتی با بیان اینکه توسعه آموزش از دبستان تا دانشگاه از برنامه های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها و توجه به گونه ای پیش رود که مدارس سما جایگاه خود را پیدا کنند ، چرا که پیش از این سما در جایگاهی که باید باشد، قرار نداشت و انتظار ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی حداقل 500 تا 600 مدرسه در سطح عالی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از مدارس سما فارغ‌التحصیل می شوند، متقاضیان اول دانشگاه آزاد اسلامی هستند و مقطع پیش‌دبستانی نیز باید مورد توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، چرا که بهترین سنین یادگیری همین ایام پیش از دبستان است. با این اقدام می توان کودکان را از 5سالگی تا دوره دکتری پرورش دهیم و دانش‌آموخته مسلمان تربیت کنیم.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت مدارس سما، واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی شامل هزار مرکز آموزشی می شود، گفت: اگر قرار بود امروز کاری انجام دهیم که جایگاهی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، باید چنین مجموعه‌ای در اختیار می داشتیم که بحمدالله چنین ظرفیتی برای ما مهیاست و اگر از آن استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دانشگاه آزاد اسلامی باید از این فرصت برای تربیت فرزندان این مرز و بوم استفاده کنند، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی درگیر بروکراسی های معمول نیست و این موضوع می تواند سرعت کار در این دانشگاه را افزایش دهد.

دکتر ولایتی با بیان اینکه جوانان ما در دنیا بی‌نظیر هستند، افزود: اکنون بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اگر برای دفاع از حرم ثبت‌نام انجام شود، هزاران نفر از جوانان ما حاضرند به دفاع از حرم بروند.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه‌ای که اکنون دانشگاه آزاد اسلامی را مدیریت می کند، در آموزش عالی کشور بی‌نظیر است، گفت: بنده از سال 1343 در آموزش عالی هستم و هیچ‌گاه ارتباطم با دانشگاه در طول این 54 سال قطع نشده است، بنابراین با موضوعات دانشگاه آشنا هستم و با اطمینان می گویم مجموعه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد، بی‌سابقه و بی نظیر است، بنابراین همه ظرفیت ها مهیا شده تا توانایی های این دانشگاه را از قوه به فعل درآوریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به صحت و کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مدرک دانشگاه آزاد اسلامی باید مورد مراقبت و توجه قرار گیرد چرا که در این زمینه مشکلات جدی و بی توجهی وجود داشته که باید اصلاح شود.

دکتر ولایتی به موضوع ایجاد رشته های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: برخی رشته های بی‌خاصیت که هیچ کاربردی برای دنیا و آخرت دانشجویان ندارد، باید جای خود را به رشته های جدید و کاربردی و موثر برای رشد و توسعه کشور بدهند و در این مورد رشته های بین رشته‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر هدایت پژوهش ها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید با برنامه‌ریزی فعالیت کرده و از دوباره کاری و انجام تحقیقات موازی و تکراری جلوگیری کند و پژوهش ها براساس نقشه راه انجام شود.

وی افزود: نظر مقام معظم رهبری این است که استان ها باید تقویت شوند و ما در دانشگاه آزاد اسلامی باید با اختیاراتی که به استان ها تفویض می کنیم، اختیارات استانی را افزایش دهیم.

دکتر ولایتی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان اساس خودکفایی است، اظهار داشت: امیدواریم نتایج خوبی از مذاکرت وزارت خارجه با کشورهای اروپایی حاصل شود، اما بنده بعید می دانم آنچه مطلوب ماست، از این مذاکرات خارج شود، بنابراین باید کاری کنیم که خودکفایی داشته باشیم.

رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در موضوع دفاع، عزم راسخ و منسجم در کشور وجود دارد، گفت: به حول و قوه اله

ی جمهوری اسلامی ایران حرف اول منطقه را می زند و رژیم صهیونیستی جرأت نمی‌کند اقدامی علیه ما انجام دهد.

دکتر ولایتی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: حضور مسئولین فرهنگی حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی مغتنم است و اگر می خواهیم کاری برای آخرت انجام دهیم، باید کارهایی که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را اجرایی کنیم.

وی افزود: همه ما در نزد خداوند نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان آن مسئول هستیم ، چرا که وظیفه تربیت خیل عظیم نوباوگان اسلام در این دانشگاه برعهده ماست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ایستادگی در مقابل فعالیت های ضدفرهنگی و ضداسلامی گفت: همانطور که در حوزه دفاع ، جوانان ما جان بر کف از کشور دفاع می کنند و حرف اول را در منطقه می زنیم ، باید در حوزه علمی، فرهنگی و آموزشی نیز پیشرو باشیم و به راستی این جوانان فرزندان شیخ الرییس هستند که امام (ره) در مورد او فرمودند بعد از معصومین ام یکن له کف ان احد وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ که بعد از معصومین کسی مانند ابن‌سینا نداریم
وی تصریح کرد : در طول تاریخ ایران، کشور ما هیچ‌گاه گسست فرهنگی نداشته است، بنابراین ما سینه خودمان را در مقابل ضداسلام و ضدانقلاب و بی‌دین ها سپر کرده‌ایم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها