velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۱۴
پ
کد خبر: ۲۳۳۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 06 May 2018
دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران

ایران متناسب با شرایطی که آمریکا می‌خواهد تحمیل کند، مقابله خواهد کرد

دکتر ولایتی بعد از ظهر امروز و در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص  تحولات منطقه گفت: مساله اصلی منطقه مساله فلسطین است. کاری که رئیس جمهور کنونی آمریکا می‌خواهد با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس انجام دهد، در واقع اعلامیه بالفور ۲ است. متاسفانه در همان زمان هم یعنی اوایل قرن بیستم بعضی از خائنین منطقه با نظر انگلیسی‌ها از اشغال فلسطین حمایت کردند و متاسفانه امروز هم همان‌ها یعنی همان مرتجعین  با آمریکا همکاری می‌کنند تا سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل نماید که این اقدام کامل کردن اشغال فلسطین است.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه بیت‌المقدس متعلق به جهان اسلام و مسلمین است، تاکید کرد: آنها باید بدانند که جهان اسلام و فلسطینی‌ها اجازه نخواهند داد که آنها کارهای حاشیه‌ای خود را در منطقه انجام دهند و نخواهند گذاشت که آب خوش از گلوی اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها پایین برود و حتما با بالفور ۲ مقابله خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: آنها با این کار فکر می‌کنند غصب بیت‌المقدس را تصویب خواهند کرد، اما مبارزه ادامه دارد و همانطور که نوعی انتفاضه تحت عنوان انقلاب بازگشت شکل گرفته ، مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داشت و بدون تردید اسرائیل رو به زوال است و با دخالت‌هایی که در سوریه و سایر کشورها می‌کند نمی‌تواند این سقوط را به تعلیق بیندازد.
دکتر ولایتی همچنین درباره برجام  تاکید کرد: دست ایران برای هر نوع تصمیمی که در رابطه با مساله هسته‌ای بخواهد بگیرد باز است. آمریکایی‌ها می‌توانند انتخاب کنند، می توانند از برجام عقب بنشینند و یک بازی سیاسی دیگر را شروع کنند و مانع از این شوند که ایران از بهره‌ای که استحقاقش را دارد محروم شود. حتما جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایطی که آمریکا می‌خواهد تحمیل کند، مقابله خواهد کرد و آمریکایی‌ها را پشیمان می‌کند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: