velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۳۲
پ
کد خبر: ۲۳۳۲
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 06 May 2018

بازدید دکتر ولایتی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز با حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.
در جریان این بازدید، مراسم رونمایی از جلد سوم دایرة‌المعارف پزشکی ایران و اسلام با عنوان «جامع‌الادویه المفرده - دارمی» با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی در غرفه انتشارات امیرکبیر سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز صورت گرفت.

دکتر ولایتی در این مراسم گفت: برای اولین بار است که طب سنتی اسلام و ایران به صورت دایرة‌المعارف درآمده و این کتاب با پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی و کمیته طب اسلامی و طب سنتی به همت 180 نفر از محققان به رشته تحریر درآمده است.

وی با بیان سابقه پزوهش و تالیف این کتاب خاطرنشان کرد: در این دایرة‌المعارف، طب ایرانی و اسلامی به صورت مدون، مستدل و مستند گردآوری شده که در تاریخ پزشکی ایران بی‌سابقه است.

وی افزود: پیش از این دو جلد دایرة‌المعارف منتشر شده بود و امروز جلد سوم آن که مربوط به جامع‌الادویه المفرده است، رونمایی شده و قرار است دو جلد دیگر این دایرة‌المعارف به زودی جمع‌آوری و منتشر شود که با انتشار این ٥ مجلد، پنج هزار صفحه با بيش از دو هزار عنوان در تعریف داروهاي گياهي و انواع بیماری‌ها در طب سنتی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رکن طب سنتی، طب ایرانی است، گفت: احیای طب سنتی و اسلامی جزو وظایف کمیته طب اسلامی و طب سنتی فرهنگستان علوم پزشکی است و تلاش می‌کنیم این دایرة‌المعارف را به زبان‌های دیگر ترجمه کنیم تا در سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است دکتر ولایتی از غرفه‌های سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس رضوی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس‌، مجمع جهانی بیداری اسلامی و دیگر غرفه‌های دانشگاهی و عمومی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: