velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۵۶۵
پ
کد خبر: ۲۳۲۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 26 April 2018
با سخنرانی دکتر ولایتی

همایش سراسری مسئولان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

دکتر ولایتی صبح امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در مجموعه فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، گفت: وجود نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها یک نعمت بزرگ است و اگر این نهاد تضعیف شود دیگران که با مبانی و اصول اساسی ما مخالف هستند زمینه نفوذ و تصمیم گیری را خواهند یافت.

وی افزود: بعد از جهان دو قطبی سیاست بین الملل هنوز شکل نهایی خود را نگرفته و بعید است به زودی هم شکل بگیرد ارکان مستحکم کننده این سبک بین المللی پیمان یالتا بود که دنیا را در سال ۱۹۴۵ به شکل دو قطبی درآورد و در تقابل با آن کشورهای جهان سوم ۱۰ سال بعد در اندونزی گردهم جمع شدند و نهضت عدم تعهد پایه‌گذاری شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به موضوعات سال ۱۹۶۱ و تشکیل اولین جلسه جنبش عدم تعهد در یوگسلاوی گفت: شکل امروز دنیا عوض شده است و فروپاشی شوروی سابق بساط دوقطبی را به هم‌ریخت و غیرمتعهدها نیز توان و ظرفیت گذشته را ندارد و لذا دنیا در حال تحول است.

دکتر ولایتی ادامه داد: دیدگاهی مطرح شد که دنیا دهکده جهانی است و این دهکده کدخدایی می‌خواهد و آن کدخدا آمریکا است. هانتینگتون برخورد تمدن‌ها را مطرح کرد که بالاخره غربی‌ها با دو تمدن اسلامی و کنفوسیوس چین درگیر می‌شوند و فوکویاما در کتاب پایان تاریخ گفت آخر دنیا لیبرال دموکراسی است که شنیدم این نظر را پس از مدتی پس گرفت و این وضع موجود دنیا است.

وی با بیان اینکه در این دنیای درحال تحول معلوم نیست چه اتفاقی در پیش است، گفت: حمله به برج‌های دوقلو معلوم نشد از طرف خودی‌ها بود یا بیگانه‌ها اما به دنبال این اتفاق به افغانستان و عراق حمله کردند، اسراییل به لبنان و غزه و در سال ۲۰۱۱ به سوریه حمله کردند بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم آنان در حال یک طراحی بودند که انفجار برج‌های دوقلو آغاز آن بود و تمام این حملات علیه کشورهای اسلامی بود.
وی خاطر نشان کرد: تمامی این طراحی ها با هدف تضعیف و مقابله با سرعت رو به رشد در کشورهای اسلامی است و می خواهند با تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی زمینه های نفوذ را فراهم نمایند و باید با تمام ظرفیت در برابر آنان ایستادگی کرد .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: