velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۰۴
پ
کد خبر: ۲۲۶۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 18 January 2018
رییس مجلس سوریه در دیدار با دکتر ولایتی تاکید کرد

روابط تهران و دمشق فراتر از واژه روابط معمول است

رییس مجلس سوریه روابط تهران و دمشق را فراتر از واژه روابط معمول دانست و گفت: ایران و سوریه نقاط و سرنوشتی مشترک به دلیل مبارزه با دشمنان دارند.

رییس مجلس سوریه، روابط تهران و دمشق را فراتر از واژه روابط معمول دانست و گفت: ایران و سوریه نقاط و سرنوشتی مشترک به دلیل مبارزه با دشمنان دارند.

حموده یوسف صباغ، رییس مجلس سوریه در دیدار با دکتر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خون برادران ایرانی و سوری در خاک سوریه در هم آمیخته و دستاوردهای بزرگی در شکست دشمن به دست آوردیم و امیدواریم در ادامه شاهد دستاوردهای بیشتری بین دو کشور باشیم.

صباغ با بیان اینکه در گستره کشور ایران، خود را در میان برادرانمان می‌بینیم، افزود: حامل درودهای رهبر سوریه برای شما هستم. دیدارهای بسیاری با مسوولان ایران داشتیم که اوج آن دیداری بود که روز گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم.

او ادامه داد: از فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار بهره بردیم زیرا این سخنان راهنما و دستور کاری است که می‌توانیم از طریق آنها حقایق را همان‌طور که هست، ببینیم.

رییس مجلس سوریه گفت: افتخار داشتم در محضر مقام معظم رهبری سلام‌های بشار اسد را به ایشان و ملت ایران ابلاغ کنم چراکه اسد نسبت به رهبر و ملت ایران کمال محبت را دارد.

صباغ خاطرنشان کرد: توطئه‌های بزرگی برای سوریه چیده شده بود که این مساله با همکاری‌های ایرانی- سوری به شکست انجامید.

او افزود: ایران در سیاه‌ترین و سخت‌ترین روزهای سوریه از ما حمایت کرد. باید این کمک‌ها و روابط در همه زمینه‌ها دنبال شود و روند سازندگی طوری باشد که ایران یکی از شرکای اصلی در بازسازی سوریه بعد از جنگ باشد.

دکتر ولایتی هم پس از مذاکره با حموده یوسف صباغ، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران در برابر سخنان اخیر ترامپ و اصلاح برجام گفت: آنچه که مسلم است اینکه نه مذاکرات برجام تکرار خواهد شد و نه چیزی به آن اضافه.

وی ادامه داد: ادعاهایی که رئیس جمهور آمریکا دارد به هیچ وجه مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از ادعاهای آنها و مطالبات ناحق شان این است که ما دفاع موشکی نداشته باشیم که این یک زیاده خواهی است و آقای ترامپ با گذاشتن این شروط پایش را از گلیمش دراز کرده است.

دکتر ولایتی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در منطقه حضور داشته باشد کشورهای خود منطقه هستند چرا که حضور منطقه‌ای آنها جزو حقوق اولیه آن ها است.

وی با بیان اینکه آنها خواسته اند از مراکز نظامی ما بازدید کنند، تصریح کرد: نه به آن ها و نه به هیچ کس دیگر اجازه داده نخواهد شد که از این مراکز نظامی که به حقیقت مراکز حساس دفاعی ما است بازدید کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برجام قابل مذاکره، بازنگری، اصلاح و یا کم کردن بعضی شرایط نیست. همانطور که مورد توافق طرفین بوده باید بند به بند برجام اجرا شود.

دکتر ولایتی ادامه داد: بنابراین زیاده خواهی های آمریکا هیچ تأثیری در مقاومت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برجام و مطالبات ایران ندارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهداتش عمل کرده است و این در حالی است که طرف مقابل قرار بود طبق برجام تحریم‌ها را بردارد که متاسفانه بدعهدی کرد و این بدعهدی مغایر با ماده ۲۶ ۲۷ ۲۸ و ۲۹ برجام است.

دکتر ولایتی در ادامه خاطرنشان کرد: اجلاس پارلمان های کشورهای اسلامی حاکی از نفوذ ایران و اعتبار در بین کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعا حضور هیئت پارلمان سوریه در تهران برای ما بسیار مهم است. با کمک عناصر کشورهای عضو توانستیم بر دشمنان منطقه غلبه کنیم.

وی گفت: اینکه امروز آمریکا، برخی کشورهای غربی و مرتجعین عرب می گویند ایران نباید نفوذ منطقه ای داشته باشد، به خاطر شکست هایی است که در سوریه و عراق خوردند. آمریکایی ها با وجود تلاش هایی که کردند شکست خوردند و به همین دلیل می گویند که ما نباید امکانات دفاعی داشته باشیم. آمریکا و متحدانشان بدانند که حضور آنها در غرب آسیا و شمال آفریقا دیگر به پایان رسیده است.

رییس مجلس سوریه هم در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که در سیزدهمین دور اجلاس بین المجالس سازمان همکاری اسلامی حضور یافته و در حاشیه آن با علی لاریجانی، علی شمخانی، محمد جوادظریف و مقام معظم رهبری دیدار داشته است.

وی با بیان اینکه توانایی ایران در برگزاری اجلاس بین المجالس سازمان همکاری اسلامی نوعی تلاش برای خنثی کردن توطئه های دشمنانی بود که از این گردهمایی ها خرسند نیستند، افزود: ان‌شاءالله باقی مانده های گروه‌های تروریستی هم از سوریه جمع خواهد شد. ایران از ابتدای حملات تروریستی در سوریه کنار ما بود و ما با این تعامل می توانیم همکاری در سایر حوزه ها را گسترش دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها