velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۳۷
پ
کد خبر: ۲۲۵۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - 27 December 2017
دکتر ولایتی در نشست خبری:

از نر ایران، فلسطین از بحر تا نهر است/قطعنامه سازمان ملل، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: به زودی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی درباره با فلسطین که مهمترین مسئله جهان اسلام است، تشکیل خواهد شد.

نشست خبریدکتر ولایتیدبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامیبا موضوع تحولات فلسطینبا حضور رسانه های داخلی و خارجی در محل باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما برگزار شد.

دکنر ولایتی درباره موضوع تحولات فلسطین اظهار کرد: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و تحولات اخیر نشان داد که اهمیت این موضوع نه تنها برای جهان اسلام، بلکه برای تمامی جهانیان در درجه بالایی قرار دارد.

وی افزود: در طی سالهای گذشته تلاش کردند که موضوع فلسطین را تحت تأثیر مسائل فرعی قرار داده و تحرکاتی که به سازش رژیم صهیونیستی با دیگر سازشکاران منتهی می‌شد را تقویت کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه این مسائل نیاز به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی دارد، تصریح کرد: مثلث آمریکا_ رژیم صهیونیستی و آل‌سعود می‌خواستند که دشمنی رژیم صهیونیستی را نسبت به جهان اسلام نادیده گرفته و ایران را که مدافع اصلی جبهه مقاومت است، به عنوان دشمن جلوه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تحولات اخیر سازمان ملل نشان داد که دنیا بیدار شده و پیروزی‌های خط مقاومت سبب شده تا حتی آنهایی که به وجود آورنده این رژیم بودند به نظر آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس شریف رأی مخالف بدهند.

دکتر ولایتی ادامه داد: آمریکا از موضع قلدرمآبانه با این مسئله برخورد کرد، اما موجب نشد که حتی در شورای امنیت یک رأی همراه داشته باشد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تحلیلگران از موضوع نزول آمریکا ابراز نگرانی کردند و تهدید آمریکا باعث شد که 128 کشور از 150 کشور به این طرح آمریکا رأی منفی بدهند.

وی تأکید کرد: علت اصلی پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، لبنان و عراق موجب نگرانی کشورهای عربی شد که نکند انتفاضه سوم به راه بیفتد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اذعان کرد: رژیم یاوه‌گوی صهیونیستی گفته بود که انتقال پایتخت این رژیم بالفور دوم است و مصوبه کنفرانس اسلامی نیز قاطع و رضایت‌بخش نبود و جمهوری اسلامی رأی تحفظ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: از نظر ایران فلسطین از بحر تا نهر است و همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و در حال حاضر نیز تمام فلسطین اشغال است و باید آزاد شود و جمهوری اسلامی نیز نظر خود را اعلام کرده بود و آنچه توسط سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد واقع‌بینانه نبود.

ولایتی افزود: انشاءالله به زودی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در رابطه با مهمترین مسئله جهان که فلسطین است، تشکیل خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما راجع به آینده قدس با توجه به شکست آمریکا در قطعنامه اخیر مجمع سازمان ملل چیست؟، گفت: مسئله قطعنامه سازمان ملل نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین است و موجب دلگرمی همه مسلمانان شد و انگیزه فلسطینی‌ها را بیش از پیش قوی‌تر ساخت.

دکتر ولایتی ادامه داد: وحدت همه جانبه میان کلیه جنبش‌های فلسطین و اتحاد آنان باید ادامه یابد و مقاومت جنبش انتفاضه نسبت به زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که به زودی پیروزی‌های بیشتری در خصوص فلسطین شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تهدیدات ترامپ در خصوص استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا بیان کرد: سخنان ترامپ در موسسه ریگان به منزله از سرگیری جنگ سرد است چرا که مهمترین هدف او احیای مجدد جبهه شرق و غرب در برابر رویه دشمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اقدامات آمریکا نشان‌دهنده حیات جنگ‌طلبانه این کشور است و ایالات متحده با این بن‌بستی که در حوزه بین‌المللی مواجه است جنگ سرد را مجددا از سر گرفت.

دکتر ولایتی ادامه داد: اکنون یک همزیستی میان ملت‌ها صورت گرفت و مهره بطلان بر آن زده شد و آن اوج جنگ سرد بود چرا که آمریکا به دنبال جنگ‌افروزی در کل دنیاست.

وی در پاسخ به سوالباشگاه خبرنگاران جوانمبنی بر اینکه بیانیه ترامپ درباره انتقال صهیونیست‌ها به قدس پس از محکومیت‌ از سوی کشورهای مختلف جهان در مجمع عمومی سازمان ملل نیز محکومیتی 128 رای را از جانب کشورها دریافت کرد و تهدید‌ها وو تطمیع‌های نیکی‌ هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هم برای پیشگیری از این قطعنامه سودی نداشت به نظر شما این محکومیت قاطع از سوی‌ کشورها با هماهنگی خاصی صورت گرفت یا اینکه به شکل خودجوش حاصل شد، گفت: همه دنیا نگران سیاست‌های غیر مدبرانه حاکمیت آمریکا هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از کسی که نماینده آمریکا در سازمان ملل است و حرف‌های تند می‌زند تا اظهارات رئیس جمهور این کشور، دنیا را نگران کرده است و پیروزی‌های ایران و مقاومت نیز این نگرانی‌ها را افزایش داده است.

دکتر ولایتی افزود: سیاست تهاجمی آمریکا موجب به خطر افتادن منافع غرب شد و وزیر خارجه انگلیس در سفر به منطقه، سعودی‌ها را در یمن محکوم کرد چرا که آنان بر این باور بودند که سیاست ولیعهد جوان سعودی منافع آنان را به خطر خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: در میان غربی‌ها تا کنون هیچ کشوری سابقه طولانی استعمار و مداخله در دیگر کشورها نداشته و اکنون انگلیس که همواره چراغ راهنمای آمریکا بود، پرچم مخالفت در برابر سیاست‌های آمریکا را در دست گرفته است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: اعضای اصلی سازمان ملل متحد علیه آمریکا رای می‌دهند و اکثریت آنان را کسانی تشکیل می‌دهند که تا پیش از آن موافق سیاست‌های ایالات متحده بوده‌اند.

دکتر ولایتی بیان کرد: پیروزی‌های محور مقاومت غرب را نگران کرده است همچنین مردم عراق و سوریه احساس کردند که کشورشان در خطر است به همین منظور به میدان آمدند و در این میان باید اذعان داشت که حشد‌‌الشعبی جنبه دفاعی دارد.

وی اظهار کرد: کشورمان آمادگی خود از حمایت تسلیحاتی از نیروهای مقاومت را اعلام کرده است و در این میان ایران از هیچ کمکی به مبارزان دریغ نکرده و این امر بعد از این هم ادامه خواهد داشت.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اظهارات عادل‌الجبیر درباره طرح ترامپ در قدس تصریح کرد: در دهه 50، 13 کشور سفارتخانه خود را به قدس شریف منتقل کردند و پس از ایجاد مقاومت عمومی مسلمانان تصمیم آنان عوض شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: نزدیک‌ترین عامل منطقه به این فکر افتاده که به آمریکایی‌ها انتقاد می‌کند و کار غیر مدبرانه آن نشان می‌دهد این آش به قدری شور شده که خان هم فهمیده و اکنون آنان به آمریکا توصیه کردند که از طرح خود برگردد.

دکتر ولایتی بیان کرد: این موجی که اکنون در جهان راه افتاده به هیچ وجه ساکت‌ شدنی نیست بلکه ادامه خواهد داشت و زمینه‌ کم سابقه‌ای در این خصوص در جهان اسلام ایجاد شده است و این در تاریخ معاصر بی‌سابقه است که عکس سران ارتجاع اعراب در کنار ترامپ چاپ شده و سپس در الجزایر به آتش کشیده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: همه سردمداران کشورهای غربی با آمریکا مخالفت کردند و این موضوع در تاریخ معاصر امری بی‌سابقه است، همچنین به وابستگان نزدیک آمریکا در جهان عرب هم توصیه می‌کنم از اقدام خود دست بردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران می‌تواند از فضای ضد صهیونیستی ایجاد شده برای پیشبرد "رفراندوم هر فلسطینی یک رای" استفاده کند، تصریح کرد: این طرحی مهم است که ارائه شده و در واقع همان طرحی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر ولایتی اضافه کرد: طرف مقابل باید بداند راهی به جز دادن حقوق کامل به فلسطینی‌ها ندارد و این کشور باید به صورت کامل آزاد شود.

وی تصریح کرد: از قبل در فلسطین اکثریت با مسلمانان بود و آنها با اقلیت مسیحیان برای سال‌ها و قرن‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند، اما تفکر شیطانی انگلیس باعث شد فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین درباره سفر محمود عباس به تهران و حواشی پیش آمده خاطرنشان کرد: از جزئیات منشأ اخبار پیش آمده درباره سفر محمود عباس اطلاعی ندارم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عدم حضور ایران در رأی‌گیری میانمار بیان کرد: سیاست‌های ایران در خصوص میانمار مشخص است و مسلمانانی که قرن‌ها در میانمار زندگی می‌کردند، میانماری هستند و به صرف اینکه اکثر مردم میانمار بودایی هستند، نباید جنایت‌هایی علیه مسلمانان صورت گیرد.

دکتر ولایتی اظهار کرد: اقدامی که حکومت میانمار علیه مردمش انجام داد با اقدامی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام داد تفاوتی ندارد و موضع ایران در این زمینه مشخص است.

وی با اشاره به اتهامات غربی‌ها در خصوص مداخله ایران در امور یمن، افزود: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره روابط ایران و مصر و احتمال بهبود روابط دو کشور تصریح کرد: مردم مصر همواره ستون استواری در حمایت از فلسطین بودند و همواره هزینه‌های سنگینی را متحمل شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در جنگ‌های 1948، 1956، 1967 و 1973 محور مقاومت مردم مصر بودند و همچنان این مردم حامی مهم فلسطینی‌ها در جهان عرب به شمار می‌آیند، به طوری که می‌توان گفت مصر به لحاظ سیاسی و مبارزاتی جایگاه مهمی در جهان عرب دارد.

دکتر ولایتی گفت: دشمن اصلی یمن همان کسانی هستند که همه روزه صدها تن بمب بر سر مردم این کشور می‌ریزند، در حالی که ایران جز کمک‌های انسانی به یمن اقدام دیگری انجام نداده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه عاملان این جریان برای فرافکنی و از این جهت که مردم دنیا اطلاعی در این زمینه ندارند، تبلیغات سوئی انجام می‌دهند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: بدیهی است که عربستان با هواپیماهای جنگنده خود یمن را بمباران می‌کند و حتی حامیان سینه‌ چاک حکومت این کشور هم با سیاست ناپخته رژیم جدید عربستان مخالف هستند و اطلاع داریم که آمریکا با وحشی‌گری و حملات ددمنشانه‌ای که علیه مردم یمن و محاصره غیرانسانی در این کشور انجام شده موافقت ندارد، چرا که این سیاست، روش جاهلیت عرب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس بعد از پایان کار داعش و سیاست‌هایی که در آینده آمریکا آن را دنبال می‌کند، افزود: طرح آمریکا در خصوص تجهیز عده‌ای اوباش از جهان عرب و خارج از جهان عرب تحت عنوان داعش موفق نبود و به همین خاطر قصد دارند شکست خود و رژیم صهیونیستی را جبران کنند.

دکتر ولایتی گفت: آمریکا به دنبال جبران شکست خود و رژیم صهیونیستی است، غافل از اینکه در دنیا منزوی شده، به طوری که کشورهای میکروسکوپی در سازمان ملل متحد از او حمایت کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: