velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۱۷
پ
کد خبر: ۲۲۲۸
تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - 10 November 2017

دکتر ولایتی به حلب سوریه سفر کرد

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب پس از یددار های خود با مقامات عالی در سوریه و لبنان، به حلب سفر کرد و«حسین دیاب» استاندار حلب و برخی از مسئولان سوری به استقبال وی رفتند.

دکتر ولایتی در نشستی با استاندار حلب از پیروزی راهبردی ارتش سوریه بر تروریسم تکفیری و حامیانش تمجید و بر حمایت اصولی جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه در تمام زمینه‌های علمی، اقتصادی، نظامی و انسانی تاکید کرد.

وی در سخنانی به ملت و رهبری سوریه، پیروزی تاریخی اخیر را که در شهر حلب(با آزادسازی آن از اشغال تروریسم) محقق شد، تبریک گفت و تاکید کرد: بازپس‌گیری این شهر تاریخی و اقتصادی یک دستاورد مهم به شمار می‌رود به ویژه آنکه دشمنان سوریه تمام تلاش‌های خود را برای تجزیه کشور و جداسازی حلب از خاک سوریه به کار گرفته بودند.

حسین دیاب استاندار حلب هم از حمایت‌ها و کمک‌های دولت و ملت دوست ایران به سوریه در جنگ با تروریسم قدردانیو یک هدیه منقش به تصویر قلعه حلب را به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت مردم این شهر در برابر تروریسم به وی تقدیم کرد.

استاندار حلب در جمع خبرنگاران گفت : امروز از دکتر ولایتی و هیئت همراه وی استقبال کردیم و خلاصه و چکیده‌ تاریخی از شهر حلب و ویرانی هدفمند این شهر توسط باندهای تروریستی مسلح(در زمان اشغال) برای آنها ارائه کردیم و از برادران ایرانی به خاطر حمایت از ملت سوریه در جنگ با تروریسم و حمایت از تلاش‌های انسانی،‌پزشکی و امدادرسانی تقدیر و تشکر کردیم و به آنها گفتیم تاریخ نسل به نسل حمایت‌های ملت ایران از ملت سوریه را یادآوری خواهد کرد. من به نام خود و ملت سوریه از دولت و رهبری دوست ایران به طور ویژه قدردانی می‌کنم.

دکتر ولایتی همچنین با بازدید از دانشگاه حلب با دکتر مصطفی افیونی رئیس آن دیدار کرد که وی بر ادامه روند آموزشی در طول سال‌های گذشته با وجودی که این شهر در معرض جنایات تروریستی قرار گرفته بود، تاکید کرد.

دو طرف در پایان این دیدار یادداشت همکاری میان دانشگاه حلب و دانشگاه آزاد اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و پژوهشی امضا کردند.

دکتر ولایتی در پایان سفر خود به حلب به زیارتگاه النقطه جایی که راس امام حسین(ع)‌در روی آن قرار گرفته بود، رفت و در آنجا نماز خواند، حسن ختام سفر ولایتی،‌بازدید از قلعه تاریخی حلب بود که عنوان ایستادگی و مقاومت شهر و مردم آن در مقابل تکفیری‌ها به شمار می‌رود .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها