velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۱۷
پ
کد خبر: ۲۲۱۲
تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 03 November 2017
دکتر ولایتی در دیدار با نخست وزیر لبنان تاکید کرد :

پیروزی های به دست آمده در منطقه، نوید بخش نابودی جریانات افراطی و تکفیری است

دکتر ولایتی روز جمعه 12 آبان ماه با سعد حریری نخست وزیر لبنان در محل کاخ نخست وزیری دیدار و ضمن ستایش پیروزی های دولت و ملت لبنان، بر شکست قریب الوقوع همه تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری در منطقه تاکید کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی های به دست آمده از سوی محور مقاومت افزود: : پیروزی محور مقاومت، پیروزی همه ما است و در این زمینه از پیروزهایی که در برهه اخیر در لبنان در برابر گروه‌های تروریستی حاصل شده است، ستایش می کنیم.

دکتر ولایتی در ادامه با اشاره به ثبات و امنیت ایجاد شده در لبنان هم تاکید کرد: ایران از ثبات لبنان و دولت آن حمایت و از استقلال آن استقبال می کند و ملت لبنان، ملتی بزرگ در منطقه هستند و همواره آرزوی موفقیت برای لبنان داریم و بی تردید تشکیل دولتی ائتلافی یک موفقیت برای ملت لبنان است .

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پیروزی های لبنان علیه تروریسم را پیروزی همه منطقه دانست و افزود: تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری در منطقه مورد حمایت آمریکا، صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه هستند که ثبات و امنیت و استقلال و وحدت کشورهای منطقه را نمی خواهند و این پیروزی ها نوید بخش پیروزی کامل بر این جریانات و حامیان انان خواهد بود .

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: روابط لبنان و ایران بسیار خوب و همواره رو به رشد و توسعه بوده است و جمهوری اسلامی ایران از ثبات لبنان حمایت می کند.

در ادامه این دیدار نخست وزیر لبنان هم ضمن خوش آمد گویی به مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: در منطقه با چالش های جدی از سوی تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری روبرو هستیم و باید تلاش کرد تا در مقابل آنان با ایستادگی به پیروزی دست یافت.

سعد حریری در ادامه به تحولات لبنان هم اشاره کرد و افزود: علیرغم برخی از اختلافات، ثبات و امنیت در لبنان ایجاد شده و همه گروه ها بر این مهم تاکید و همکاری دارند .

در ادامه این دیدار نخست وزیر لبنان و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار دیگری به صورت جداگانه به بررسی تحولات منطقه ای و بین المللی پرداتند.

دکتر ولایتی به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه علمای مقاومت با حضور شخصیت ها و علمای برجسته جهان اسلام روز پنجشنبه به لبنان سفر کرده است. دیدار با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، شرکت در اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و ملاقات با دیگر مقامات عالی لبنان از دیگر برنامه های سفر مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این سفر بوده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: