velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۳۲
پ
کد خبر: ۲۲۰۹
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 31 October 2017
دکتر ولایتی در جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد:

باید فکر و فرهنگ دینی و ملی را در دانشگاه آزاد اسلامی ترویج دهیم

دکتر ولایتی در ششمین سفر استانی و در جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با تاکید بر لزوم ورود دانشگاه آزاد اسلامی به رشته های علوم دریایی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر این ظرفیت را دارد که در رشته‌های متناسب با نیازهای منطقه وارد شده و رشته های دارای متقاضی را در واحدهای این استان تاسیس کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده منحصربه‌فرد در ایران و دنیاست، گفت: در هیچ جای دنیا، دانشگاهی با این گستردگی، وسعت و تنوع وجود ندارد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با 4/1 میلیون دانشجو و حدود 70هزار استاد تمام‌وقت، نیمه‌وقت و مدعو و حدود 20هزار کارمند، یک خانواده عظیم و گسترده در سراسر ایران است.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه توانسته علم را به اقصی نقاط کشور برساند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امکانی فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند حتی‌الامکان در شهر محل سکونت خود تحصیل کرده و از خانواده خود جدا نشوند.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مردم ایران، شوق و ذوق برای ادامه تحصیلات است، گفت: این موضوع در حوزه و دانشگاه وجود دارد. کشور ما با 80 میلیون جمعیت، حدود پنج میلیون دانشجو دارد و به لحاظ نسبت دانشجو به جمعیت، رتبه چهارم جهان را در اختیار دارد و این به علاقه مردم ما به تحصیل علم برمی‌گردد.
دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: بدون تردید حوزه علمیه قم، قوی‌ترین مرکز حوزه دینی در کل جهان اعم از اسلامی یا غیراسلامی است و این موضوع نیز نشان‌دهنده شوق مردم به ادامه تحصیل است.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کشور ما در تولید علم در سالهای اخیر به لحاظ کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته، گفت: ایران امروز از لحاظ تعداد مقالات در منطقه، از نظر کیفی و کمی حرف اول را می‌زند.
وی در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر یک استان مثال‌زدنی است که جبهه و پیشانی جمهوری اسلامی ایران در مقابل بیگانگان و دفاع از مرزهای آبی کشور است، گفت: این استان به لحاظ دفاع از مرزها و همچنین به لحاظ علمی، یک استان شناخته‌شده است. مقاومت مردم بوشهر، تنگستان، دشتستان و سایر مناطق این استان باعث کوتاه شدن دست انگلیسی‌ها از خاک کشور شد. کما اینکه این کشور توانست در یک دوره 90ساله در شبه‌قاره هند استعمار کامل داشته باشد.
دکتر ولایتی افزود: این افتخار توسط مردم استان بوشهر رقم خورد که توانستند از مرزهای دریایی ایران از گذشته‌های دور تاکنون حفاظت کنند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت دارد که در رشته‌های متناسب با نیازهای منطقه ورود کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر باید به ایجاد و توسعه رشته‌های علوم دریایی که متناسب با مزیت منطقه است و دارای بازار کار برای استان است، وارد شود.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: کمتر کشوری وجود دارد که ساحلی با این عظمت داشته باشد و کمترین استفاده از دریا را داشته باشد.
وی خطاب به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان باید از انواع علوم شامل علوم آبزیان و دریانوردی استفاده کند و برای تاسیس این رشته‌ها اقدام کند. ما نیز از این کار حمایت می‌کنیم.
دکتر ولایتی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم، باید بدانیم که چه رشته ای مناسب منطقه است و آن را توسعه دهیم.
وی در ادامه درخصوص مسائل فرهنگی ابراز امیدواری کرد با فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی دانشگاه صورت می گیرد؛ بتوانیم افرادی در دانشگاه داشته باشیم که فکر و فرهنگ دینی و ملی را در دانشگاه ترویج کنند.
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از زحمات دکتر قیصری در زمان تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، برای دکتر عبداللهی آرزوی توفیق کرده و ابراز امیدواری کرد هر سال پیشرفت محسوسی در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر درخصوص تاسیس رشته های جدید و پیشرفت رشته‌های مناسب صورت گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها