velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۹۹
پ
کد خبر: ۲۲۰۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
دکتر ولایتی در پنجمین سفر استانی به اردبیل تصریح کرد

به دنبال وحدت واقعی حوزه و دانشگاه هستیم/50 درصد تمدن اسلامی، مدیون ایرانیان است/هیچ ملتی به اندازه مردم ایران شوق تحصیل ندارد

مراسم تکریم دکتر علی شامل و معارفه دکتر اسحق رسولی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس وهیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبر ولایتی در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم اردبیل گفت: اردبیل حق بزرگی به گردن کشور دارد چرا که با حمایت و جان فشانی های مردمش توانست ایران پراکنده را بعد از 900 سال احیا کند.
وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری منشأ یک خیر بزرگ، راهبردی و استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی شدند، گفت: دکتر فرهاد رهبر که هم اکنون ریاست این دانشگاه را برعهده دارد، دارای تجارب موفق و گوناگون است که در جهت دستیابی به برنامه ها موثر باشد.
دکتر ولایتی افزود: امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه عظیم انسانی را تجمیع کرده است، به طوری که هر یک از معاونان و مدیران این دانشگاه دارای سوابق مدیریتی درخشان هستند.
رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بنده در هیچ کجای دنیا کشوری را سراغ ندارم که مردمانش به اندازه ایران میل و اشتیاق به تحصیل داشته باشند، گفت: در ایران حتی افراد کم درآمد و فقیر نیز در هر شرایطی هزینه های تحصیل فرزند خود را تأمین می کنند.
دکتر ولایتی اظهار داشت: ایران در میان 57کشور اسلامی بیش از 50 درصد سهم فرهنگ و تمدن اسلامی را برعهده دارد. در واقع بیش از 50 درصد سهم تاریخ و تمدن اسلامی مدیون ملت ایران بوده است و هیچ ملتی به اندازه مردم ایران شوق تحصیل ندارد.
وی با بیان اینکه قم بزرگترن، عمیق ترین و عظیم ترین مرکز الهیات و علوم الهی در کل دنیاست، گفت: باید دانشگاه ها به لحاظ علمی به اندازه حوزه های علمیه قوی باشند و ما به دنبال وحدت واقعی حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.
رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اولین قدم در راه وحدت حوزه و دانشگاه را شهید مفتح برداشت، ادامه داد: معنی واقعی حوزه و دانشگاه این است که دانشگاه محل فرهنگ، علم، اعتقاد و پژوهش باشد.
دکتر ولایتی با بیان اینکه بنده بعد از ائمه معصومین (ع) در تاریخ علم کسی را به بزرگی شیخ الرئیس نمی شناسم، اظهار داشت: وی دارای دو کتاب بسیار مهم به نام های «قانون» و «شفا» است. کتاب «قانون» شیخ الرئیس 600 سال در دانشکده های پزشکی غرب تدریس می شد و بزرگان فلسفه نیز از کتاب «شفا» به مرتبه های عالی رسیدند.
وی افزود: شیخ الرئیس با جایگاه رفیعی علمی خود می گوید «هرگاه در مسائل علمی دچار مشکلی می شدم، با اقامه دو رکعت نماز به راه حل می رسیدم.»
پیش از این مراسم و در بدو ورود، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ، رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیات رئیسه با حضور بر مزار شهدای جاوید الاثر به مقام شامخ آنان با قرائت فاتحه و نثار گل ادای احترام کردند.
شرکت در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان، حضور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و ... از دیگر برنامه‌های پنجمین سفر رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه ازاد اسلامی به اردبیل است.
در این سفر دکتر بیژن رنجبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر فاضل رئیس دفتر هیئت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه دکتر ولایتی و دکتر رهبر را همراهی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: