velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۴۲
پ
کد خبر: ۲۲۰۱
تاریخ انتشار: يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 22 October 2017
دکتر ولایتی در دیدار با رئیس و نمایندگان عضو کمیته روابط خارجی پارلمان هلند

سیاست اروپا پایبندی به برجام است

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب صبح روز یکشنبه 30 مهرماه با برخی از نمایندگان کمیته روابط خارجی پارلمان هلند دیدار کرد و سپس در جمع خبرنگاران به سئوالات آنان پاسخ گفت.

دکتر در جمع خبرنگاران درباره روابط بین ایران و هلند، گفت: روابط بین ایران و هلند رو به رشد است و نمایندگان هلندی در این دیدار، برای افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید داشتند.

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب با تاکید بر تفاوت سیاست‌ دولت هلند و سایر کشورهای اروپایی با سیاست‌های ایالات متحده آمریکا، خاطر نشان کرد: نمایندگان هلندی در این دیدار تصریح کردند که عهدشکنی آمریکایی‌ها در قبال توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 5+1 را قبول ندارند. همچنین نمایندگان هلند با انتقاد بی‌پرده از دولت آمریکا عنوان کردند که دولت این کشور به طور کامل از برجام حمایت خواهد کرد.

دکتر ولایتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حمله به کنسولگری ایران در اربیل و سفر احتمالی حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ایران، توضیح داد: رابطه ایران و عراق بسیار استراتژیک، مبتنی بر حسن همجواری و برادرانه است. مردم عراق در سال‌های اخیر با کمک دولت ایران توانستند تمامیت ارضی خود را حفظ کنند و قطعاً حفظ تمامیت ارضی عراق مورد توافق اغلب مردم شهرهای کردنشین عراق از جمله اربیل هم هست.

ولایتی رفت و آمد میان مقامات ایرانی و عراقی را امری طبیعی و لازم به افزایش دانست.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سفر مسئولان دو کشور به کشورهای یکدیگر به خصوص در سطح عالی امری طبیعی و مورد نیاز است، یادآور شد: هر چقدر هم زمان این سفر‌ها در فواصل نزدیک‌تر اتفاق بیفتد، احتمال تبادل نظر موثرتر بیشتر است، لذا هر موقع یکی از مسئولان عراق از جمله برادرمان آقای العبادی به ایران بیایند مورد استقبال قرار می‌گیرند. این‌ها صرف یک سفر دیپلماتیک نیست، سفرهای حیاتی در این مواقع حساس است.

دکتر ولایتی دربارهحوادثرخ داده در اربیل نسبت به کنسولگری ایران نیز گفت: اکثریت قریب به اتفاق مردم کرد با آنچه که اتفاق افتاده موافق هستند. حفظ تمامیت ارضی عراق و عزت همه گروه‌های عراقی کرد، سنی و شیعه در یکپارچگی عراق است و تن‌ها دشمنان عراق و ملت‌های منطقه از تجزیه عراق بهره می‌برند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع هیئت پارلمانی هلند درباره برجام نیز گفت: کاملا از برجام حمایت می‌کنند و نگاه آن‌ها با سیاست ایالات متحده درباره برجام متفاوت است و انتقاداتی را نسبت به آمریکا اعلام کردند، به خصوص، چون این افراد اعضای پارلمان بودند بی‌پردهانتقادات صریحی نسبت به آمریکا مطرح کردند که چرا وفای به عهد نمی‌کنند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها