velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۵۴
پ
کد خبر: ۲۱۹۴
تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 21 October 2017
دکتر ولایتی در دیدار با معاون دفتر سیاسی جنبش حماس

حضور هیات حماس در تهران پاسخ عملی به شرط اسرائیل برای قطع ارتباط با ایران است

دکتر ولایتی در دیدار با معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت:‌ فلسطینی‌ها مهم‌ترین موضوع جهان اسلام هستند و با گذشت زمان و سازش‌کاری برخی افراد کماکان حماس به اصل مبارزه علیه صهیونیست‌ها پایبند است.

دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل روز شنبه 29 مهرماه در دیدار با صالح عاروری معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس گفت: ما از این فرصت برای دیدار با هیات فلسطینی حماس استقبال می‌کنیم و به شما بابت مواضع ارزشمندتان تبریک می‌گوییم. مواضعی که در آن اعلام کردید حماس اسلحه‌اش را کنار نمی‌گذارد و این خط قرمز این جنبش فلسطینی است.

وی افزود: موضوع فلسطین و حماس از این جهت مهم است که فلسطینی‌ها مهم‌ترین موضوع جهان اسلام هستند و با گذشت زمان و سازش‌کاری برخی افراد کماکان این جنبش به اصل مبارزه علیه صهیونیست‌ها پایبند است و این روند همچنان ادامه دارد و پیروزی نهایی با فلسطینی‌ها است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: ما می‌دانیم که شما سختی‌های زیادی در این سال‌ها کشیده‌اید و با وجود همه فشارها حماس و جنبش جهاد اسلامی به مبارزه علیه صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد ما به شما می‌گوییم هر چه زمان گذشته و با وجود همه سر و صدای صهیونیست‌ها آنها ضعیف‌تر شده‌اند و فلسطینی‌ها قدرت‌شان افزایش یافته است.

دکتر ولایتی تاکید کرد:‌ حضور هیاتی از جنبش حماس در ایران باعث افزایش روابط دوستانه می‌شود ما می‌دانیم که حکومت فعلی آمریکا مهم‌ترین موضوع خود را در حمایت از صهیونیست‌ها قرار داده ولی در همه این زمینه‌ها از جمله فشار بر فلسطینی‌ها شکست خورده است.

دکتر ولایتی گفت: حضور هیات حماس در تهران پاسخ عملی آنها به شرط سوم است

وی تاکید کرد: یقین داریم که تلاش آمریکا برای تجزیه سوریه شکست خواهد خورد.

در ادامه این دیدار صالح‌ عاروری معاون دفتر سیاسی جنبش حماس گفت:‌ ما از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مسئولان ایرانی خوشحالیم و احساس می‌کنیم میان برادران و خانواده خودمان هستیم. ما احساس می‌کنیم همیشه باید چنین دیدارهایی با مسئولان ایرانی وجود داشته باشد تا بتوانیم به آنها آخرین اوضاع فلسطین را توضیح دهیم.

وی با بیان اینکه رهبران حماس مطمئن‌ هستند موضوع فلسطین برای ایران مهم است، افزود: مسئولان ایرانی تلاش دارند تا همیشه به نفع فلسطین اقدام انجام دهند. ایران پشتیبان اصلی مقاومت فلسطین است.

وی در ادامه درباره مواضع سیاسی و عملیاتی و میدانی جنبش حماس گفت: در حوزه سیاسی حماس به هیچ وجه از حقوقش برای مردم فلسطین دست بر نمی‌دارد و امیدوار است پشتیبانی ایران از فلسطین تا آزادسازی قدس ادامه یابد.

وی در ادامه افزود:‌ ما به اینجا آمده‌ایم تا سلام مسئولان جنبش حماس از جمله اسماعیل هنیه مسئول دفتر سیاسی حماس را به مسئولان ایرانی برسانیم. خوشحالیم از زبان جناب آقای ولایتی و مسئولان جمهوری اسلامی ایران بشنویم که موضوع فلسطین موضوع اصلی و مرکزی آنها است این موضوع به ما قوت می‌دهد که تنها نیستیم و ایران در کنار ما است آن هم زمانی که اسرائیل و آمریکا و غرب در تلاش‌اند تا به موضوع فلسطین پایان بدهند و بر قدس شریف تسلط داشته باشند.

صالح‌ عاروری در ادامه گفت: خدعه اسرائیل و آمریکا متاسفانه با یک توطئه منطقه‌ای انجام می‌شود که در جنبش حماس با دو سیاست به مقابله با آن برخواسته‌ایم. نخست سیاست مصالحه و دوم مقاومت در برابر اشغال‌گران.

وی در تبیین دو سیاست مذکور گفت:‌ مصالحه فلسطین که در قاهره انجام شد از سوی نخست‌وزیر اسرائیل با سه شرط مواجه شد نخست خلع سلاح حماس، دوم به رسمیت شناختن اسرائیل و سوم قطع رابطه با ایران.

وی تاکید کرد: مسئولان حماس در غزه به دو شرط نخست اسرائیل جواب دادند و گفتند خلع سلاح را نمی‌پذیرند و اینکه ما در دوران به رسمیت شناختن اسرائیل نیستیم و می‌خواهیم این رژیم را نابود کنیم.

صالح‌ عاروری تاکید کرد: برای اعلام موضع خودمان نسبت به شرط سوم در ایران هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها