velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۵۳۷
پ
کد خبر: ۲۱۸۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 16 October 2017
دکتر ولایتی در حاشیه مراسم رونمایی از منظومه فکری مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد

برجام به هیچ وجه تجدید نمی شود

دکتر ولایتی در حاشیه مراسم رونمایی از منظومه فکری مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران گفت: توافق برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌ شود و مذاکره ثانویه هم نداریم.

وی افزود: آمریکا متعهد است که به تعهداتش عمل کند و اعضای 5+1 نیز باید در صورت عدم اجرای تعهدات، آمریکا را ملزم کنند.

دکتر ولایتی در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ حرف تازه‌ای نیست و او بدون تعقل سخن می‌گوید و هرگاه که سخنی می‌گوید اشکالی در آن وجود دارد که پس از صحبتش اطرافیانش می‌خواهند آن را ترمیم کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ به عهدشان وفا نکردند و بارها عهدشکنی کرده‌اند که باید مورد مؤاخذه اعضای 5+1 قرار بگیرند.

رئیس هیأت مؤسسه دانشگاه آزاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیازی به تأیید یا عدم تأیید آمریکا ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به منطقه است و دلیل حضورش در منطقه مشخص است. ولی ما باید از آمریکایی‌ها بپرسیم که شما اینجا چه می‌کنید، آمریکایی‌ها در منطقه حضور دارند تا کشورها را تجزیه و تضعیف کنند و حضورشان در عراق و سوریه نیز به همین دلیل است و به دلیل اینکه ایران با این کارهایشان مخالفت می‌کند و دعوت حکومت‌های قانونی منطقه چه عراق و چه سوریه را اجابت کرده با ایران مخالفت می‌کنند. اما کار ایران کار مشروعی است و ما حتماً‌ دعوت مشروع حکومت‌های قانونی را پاسخ مثبت می‌دهیم.

دکتر ولایتی گفت: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی به حکومت‌های قانونی عراق و سوریه نبود امروز در بغداد و دمشق تروریست‌های داعش حکومت می‌کردند.

وی افزود: اینکه برخی در کشورهای اروپایی گفته‌اند برجام معتبر است اما برایش تبصره قرار داده‌اند و آن را مشروط به مذاکره برای حضور منطقه‌ای ایران دانسته‌اند درست نیست زیرا حضور مشروع منطقه‌ای ما و ساختن امکانات دفاعی به خصوص موشک‌ها قابل مذاکره نیست و توهینی که به مردم ایران شده نیز پاسخ داده می‌شود.

رئیس هیأت مؤسسه دانشگاه آزاد گفت: مردم منطقه به خصوص عراق پس از بازپس گیری کرکوک پاسخ محکمی به آمریکا دادند، آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه هستند که این مسئله با خواسته مردم عراق و سوریه مطابقت ندارد.

دکتر ولایتی گفت: مردم منطقه پاسخ ترامپ را می‌دهند و مانند ویتنام دماغ آمریکا را به خاک می‌مالند و ترامپ با ذلت از منطقه خارج می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد تقسیم نقش صورت داده‌اند به طوری برخی علیه برجام سخن می‌گویند، برخی برجام را مشروط به حضور منطقه‌ای می‌کنند و برخی در مورد ساخت موشک‌ها سخن می‌گویند، ایران نه در دفاع از امنیت، استقلال، نه در دفاع از تمامیت ارضی خودش و کشورهای منطقه از کسی اجازه می‌گیرد زیرا این مسائل به مردم منطقه مربوط می‌شود.

رئیس هیأت مؤسسه دانشگاه آزاد اضافه کرد: گذاشتن نام جعلی بر خلیج فارس فقط از کسی که رئیس رژیم صهیونیستی است و به جای رجل سیاسی باید آن را رجلاله سیاسی نامید و دورگرد منطقه شده است می‌تواند،برآید. افراد صاحب‌نظر و متین در غرب از دخالت‌های بی‌جای او گریزانند و حامیان آن هم رأس مرتجعین منطقه هستند که به دنبال احیای عصر جاهلیت‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها