velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۷۷۸
پ
کد خبر: ۲۱۸۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 10 October 2017
دکتر ولایتی در دیدار با سفیر سوریه در ایران

سوریه نشان داد که می‌توان ایستادگی کرد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: سوریه به بقیه کشورهای منطقه نشان داد که می‌توان ایستادگی کرد. دشمنان در سوریه و عراق و لبنان توطئه تجزیه دارند ولی خط مقاومت ایستادگی می‌کند.

دکتر ولایتی روز سه شنبه 18 مهرماه در دیدار با سفیر سوریه در ایران گفت: دولت سوریه ، رئیس جمهور و مردم سوریه نشان دادند نماد مقاومت در منطقه هستند. دشمن فکر می‌کرد در مدت کوتاه می‌تواند دولت سوریه را شکست دهد ولی ملت سوریه مقاومت کردند.

وی افزود: سوریه به بقیه کشورهای منطقه نشان داد که می‌توان ایستادگی کرد. دولت و ملت ایران هم نشان دادند آنچه از ابتدای انقلاب به عنوان شعار دفاع از مقاومت مطرح شده بود تطابق دارد و عمل ما با شعارمان مغایرت ندارد.

دکتر ولایتی تاکید کرد: دولت و ملت ایران هم نشان دادند آنچه از ابتدای انقلاب به عنوان شعار دفاع از مقاومت مطرح شده بود تطابق دارد و عمل ما با شعارمان مغایرت ندارد.

وی تاکید کرد: هر روز خط مقاومت بیشتر تقویت می‌شود و حمایت‌های ما از مقاومت ادامه دارد. ما مطمئنیم که دولت و ملت سوریه در حفظ کشور و تمامیت ارضی سوریه پیروز می‌شوند و می‌توانند تمامیت ارضی را حفظ کنند.

دکتر ولایتی تاکید کرد: حضور روز افزون امریکایی‌ها در برخی مناطق سوریه یعنی شمال و شمال شرق سوریه با هدف تجزیه سوریه است. همین هدف را در عراق هم دنبال می‌کنند و قصدشان تجزیه عراق است و عاملشان در منطقه هم صهیونیست‌ها هستند.
وی گفت: به دنبال این هستند اسراییل دوم را ایجاد کنند ولی موفق نخواهند بود. در سوریه و عراق و لبنان توطئه تجزیه دارند ولی خط مقاومت ایستادگی می‌کند. جمهوری اسلامی از تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکاییان بدانند که سپاه نماینده مردم ایران در کل جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و توسعه طلبی های آمریکایی و صهیونیستی ها و اذنابشان در منطقه است

دکتر ولایتی در حاشیه دیدار با سفیر سوریه در تهران نیز در جمع خبرنگاران با بیان این که اعلام تحریم علیه سپاه از سوی آمریکایی ها، حرف تازه‌ای نیست، گفت: سپاه نماینده ایران در برابر زیاده خواهی های آمریکا و رژیم صهیونیستی است از این رو آمریکایی ها از سپاه ناراحت هستند.

وی افزود: سپاه استوانه مقاومت در ایران و منطقه است، بدون تردید اگر تعلیمات و مشورت های سپاه نبود امروز داعش بر سوریه و عراق حاکم بود ، لذا آمریکایی ها که حامیان اصلی داعش هستند از دست سپاه ناراحت هستند.

دکتر ولایتی گفت: آنان کوچکتر از آن هستند که بخواهند علیه سپاه کاری کنند ، چرا که مردم ایران در حمایت از تمامیت ارضی، نظام، هویت ایرانی، اعتقاد اسلامی متحد هستند و سپاه نماد این مقاومت است.

وی تاکیدکرد: مخالفت با سپاه یعنی مخالفت با مردم ایران است.

دکتر ولایتی در خصوص احتمال خارج شدن آمریکا از برجام و اعلام عدم پایبندی ایران به آن توافق گفت: اینکه در مورد برجام چه می خواهند انجام دهند این اختیار که تعهد آمریکایی ها را به دست یک آدم غیر قابل پیش بینی که منطقی بر گفتارش حاکم نیست بسپارند به ضرر خود آمریکایی ها است.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران که توانمندی های خودش را در عرصه های مختلف صلح و مقاومت نشان داده تمام گزینه ها متقابلا روی میز است و هر کاری که آنها کنند بدانند که ما پاسخ متقابل را با قدرت خواهیم داد و این بر عهده دیگر اعضای امضا کننده برجام است که آمریکا را وادار کنند به اینکه دست از این بی منطقی و سرکشی در برابر مقررات بین المللی بر دارد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: آمریکا در طی دهه های گذشته به تدریج آبروی خود را از دست داده بود این ته مانده اعتبار که دارد هم از دست خواهد رفت و دنیا به او اعتماد نخواهد کرد و این فقدان اعتماد به آنها بزرگترین ضرری است که ملت آمریکا می بیند، از این رو باید جلوی افسار گسیختگی رئیس جمهور جدیدش را بگیرد.

دکتر ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص عملیات مشترک ایران، ترکیه و روسیه در ادلب سوریه گفت: تعداد زیادی از نیروهای تروریستی در ادلب جمع شده اند یعنی از جاهای دیگر که شکست خوردند در آنجا جا داده شده اند و برای نظارت بر آنها تصمیم خوبی گرفته شده است که سه کشور مذکور مراقب باشند که آنها دست از پا خطا نکنند.

وی پیرامون جلسه هیات نظارت بر اجرای برجام تصریح کرد: امروز بعدازظهر این جلسه تشکیل و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در مورد وقایع سوریه گفت:در دیداری که با سفیر سوریه داشتیم گزارش های حوادث اتفاق افتاده اخیر به ما رسید و پیروزی های پیاپی که نصیب ارتش و نیروهای مردمی سوریه شده را به آنها تبریک گفتیم و بدون تردید تمامیت ارضی سوریه همچون عراق مورد حمایت ایران و جبهه مقاومت است.

دکتر ولایتی گفت: بی شک هرگونه طرح تجزیه طلبانه ای در منطقه با مخالفت شدید ما مواجه می شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: