velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۶۸
پ
کد خبر: ۲۱۷۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 08 October 2017
دكتر ولايتي در نشست خبري كنگره هشتمین بيماريهاي ريوي وسل

بیمارستان مسیح دانشوری یک مرجع و منبع علمی درایران ازطرف سازمان بهداشت جهانی

دكتر علي اكبر ولايتي رئيس مركز پزشكي دكتر مسيح دانشوري در نشست خبري "هشتمین كنگره بين المللي بيماريهاي ريوي، مراقبتهاي ويژه و سل"با اصحاب رسانه ،بیمارستان دكتر مسيح دانشوري را به عنوان يگانه مرجع جامع تشخيص و درمان انواع بيماريهاي ريوي در كشور و منطقه خاورميانه اعلام كرد.

دكتر ولايتي به عنوان رياست هشتمین دوره اين همايش بزرگ پزشكي روز يك‌شنبه 16 مهرماه در نشست خبری حضور يافت و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

دكتر ولايتي با اشاره به اين كه هشتمین كنگره از تاريخ 20 لغايت 23 مهرماه سال جاري در سالن همايشهاي بين المللي ابوریحان دانشگاه شهيد بهشتي برگزار خواهد شد گفت : در اين همايش بزرگ پزشكي علاوه بر اساتيد و متخصصين داخلي ،قريب به 35 نفر از اساتيد خارجي از جمله از كشورهاي آمریکا، ترکیه، اتریش و چند كشور آسيايي حضور خواهند داشت.

رئيس هشتمین كنگره بيماريهاي ريوي ،مراقبتهاي ويژه و سل تاكيد كرد: با توجه به اين كه 23 مهرماه در تقويم به عنوان روز ملي مبارزه با سل ناميده شده است لذا برنامه ريزي كنگره نيز به نحوي انجام پذيرفته كه روز آخر كنگره به مقوله سل اختصاص یافته است.

وی ضمن اشاره به مباحثي كه در اين كنگره دو سالانه عنوان خواهد شد بيان كرد: اساتيد حاضر در اين همايش مطالب و دستاوردهاي خود را در قالب مقاله، سخنراني ،پوستر و شركت در ميزگردهاي تخصصي كه بعد از ظهر‌ها برگزار خواهد شد ،ارائه مي‌نمايند.

دکتر ولایتی درباره اهداف مهم کنگره گفت: چون سازمان بهداشت جهانی بیمارستان مسیح دانشوری را به عنوان یک مرجع و منبع علمی در ایران پذیرفته است، در این کنگره سعی می کنیم که از نظر علمی به روز رسانی شود و کارگاه هایی توسط اساتید آمریکایی برگزار می شود تا پزشکان ایرانی با علم نوین بیماری های سل و عفونت های مرتبط آشنا شوند.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری درباره هزینه درمان سل در تهران نیز توضیح داد و گفت: اگر بار اول بیماری سل در فرد تشخیص داده شود قبل از اینکه به مراحل لاعلاج برسد، درمان تقریبا رایگان است و هزینه زیادی ندارد. اگر درمان به درستی انجام شود، بیش از ۹۸ درصد از موارد ابتلا به بیماری TB بهبود پیدا می‌کنند. اما مهم‌ترین مشکل کسانی هستند که ظرف یک ماه بعد از شروع درمان تصور می‌کنند که با قطع تب و بازگشت اشتهایشان، درمان شده‌اند و به این ترتیب ادامه درمان را رها می‌کنند.

دکتر ولایتی تاکید کرد: قطع درمان سل از طرف بیمار باعث اوج بیماری و مقاوم شدن آن می‌شود. اگر برای بار دوم نیز درمان نیمه‌کاره رها شود، مقاومتی ایجاد می‌شود که باعث افزایش تعداد داروها تا طول ۲ سال خواهد شد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تهران گفت: مناطق مهاجرپذیر ایران و مرزهای شرقی و غربی، آمار مبتلایان سل بیشتری دارند. در برخی شهرهای شرقی نیز رقم ابتلا بیش از میانگین کشوری است. همچنین اگر واکسن ب‌ث‌ژ در نوزادی تزریق شود، از ابتلا به سل‌های کشنده جلوگیری می‌کند.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تهران ادامه داد: سل همچنان یکی از مشکلات اساسی بشر است و سالیانه سه میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به آن جان می‌بازند. همچنین سالیانه ۱۰ میلیون نفر در دنیا به سل مبتلا می‌شوند. در گذشته احتمال داده می‌شد که تا سال ۲۰۰۰ این امکان وجود دارد که در بیماری سل پیروز شویم، اما تجربه نشان داده است که امکانات موجود توان غلبه کامل بر سل را ندارد.

شایان به ذكر است علاوه بر دكتر ولايتي به عنوان رئيس كنگره هشتم، دكتر "حميد رضا جماعتي" به عنوان دبیر علمی این کنگره با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری را به عنوان مرکز اجرایی منطقه مدیترانه شرقی انتخاب کرده است در خصوص برگزاری کارگاه‌های تخصصی در این کنگره گفت: یکی از نکته های قابل توجه شرکت فوق تخصص ریه از دانشکده های مختلف در کارگاه ها می باشد که در زمینه افزایش توانمندی متخصصان برای تشخیص و درمان بیماری‌های ریوی است همچین یکی از کارگاه‌هایی که در این کنگره برگزار می‌شود، اقدامات مداخله‌ای درمان بیماری‌های ریوی می باشد که با این اقدامات بیماران از درد و رنج ناشی از بیماری بهبود پیدا می‌کنند.

همچنین دكتر"اسماعيل مرتاض" به عنوان دبير اجرايي در خصوص برنامه‌هاي كنگره از جمله حضور اعضاي مجامع پزشكي مهمي مانند: ATS( انجمن ريه آمريكا)وERS (انجمن ريه اروپا)و همچنين محورهاي قابل طرح در اين گردهمايي بزرگ پزشكي را ارائه نمود و افزود: حدود ۲۰۰ نفر از افراد فوق تخصص ریه در این کنگره دعوت شده اند. حدود ۱۹ پانل خواهد بود در این پانل ها از اساتید داخلی و خارجی استفاده کرده ایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: