velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۸۹۹
پ
کد خبر: ۲۱۶۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 21 September 2017
دکتر ولایتی در برنامه خبر 21 مطرح کرد:

سخنان ترامپ، واکنش به شکست‌های آمریکا در برابر ایران

عضو هیات نظارت بر برجام گفت: ترامپ می خواهد آنچه که در عمل در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است با حرف جبران کند.

دکتر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در ارتباط مستقیم با خبر 21 شبکه یک سیما در روز چهارشنبه 29 شهریورماه با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد ادب انسانی و آداب دیپلماسی را رعایت نکرد گفت : وی می خواهد به دنباله رو های خود در منطقه با حرف دلگرمی دهد در حالی که سخن گفتن او نه تنها مایه شرمساری همه دنیاست بلکه مردم آمریکا نیز از طرز حرف زدن ترامپ شرمنده هستند.

وی گفت : نوع سخنرانی ترامپ در سازمان ملل این گونه بود که وی سازمان ملل را با کازینوهای لاس وگاس و کاباره های تگزاس اشتباه گرفته است.

رئیس هیئت امناء و موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: هیچ انسان متمدنی نمی تواند از سخنان ترامپ دفاع کند.

عضو هیات نظارت بر برجام با بیان اینکه ضرب المثلی در آمریکاست که می گویند هر گاه ترومن رئیس جمهور آمریکا شود هر کسی می تواند رئیس‌جمهور این کشور شود گفت: هیچ حکمت، تدبیر و درایتی در سخنان بی‌ادبانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل نیست.

دکتر ولایتی افزود : اینطور نیست که ترامپ فقط با ملت ایران بی‌ادبانه سخن بگوید بلکه در داخل کشورش نیز با همکارانش و مردم این کشور بی ادبانه سخن می‌گوید.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدای روی کار آمدنش هر طرحی را که وعده داد بود در منطقه از جمله لبنان، سوریه، عراق ویمن شکست خورده است گفت : هرجا که سیاست های آمریکا اعمال شده جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ سیاست قاطع و روشن جلوی آن ایستاده است و این سیاست‌ها شکست خورده‌اند.

عضو هیات نظارت بر برجام گفت : اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را زیر پا بگذارند برای ما بازگشت به پیش از برجام بسیار آسان است.

دکتر ولایتی افزود : در مدت بسیار کوتاه‌تر از آنچه آنها تصور می‌کنند به آنجایی که اول بودیم بازخواهیم گشت و آنها نمی‌توانند ما را تهدید کنند.

وی گفت: در ابعاد مختلف یعنی کارهای مربوط به توسعه، پیشرفت و تکمیل سلاح‌های دفاعی‌مان کار را ادامه می‌دهیم و این خواست ملت ایران و همه مسلمانان جهان است که چشم امید به ایران دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نفوذ منطقه‌ای ما در خواست متحدین ما مانند دولت‌های قانونی سوریه، عراق و جاهای دیگر است و این نفوذ فقط برای کمک به متحدان و حفظ و تقویت خط مقاومت است.

وی گفت: باید برخوردمان در مورد برجام همان باشد که تعهد کرده‌ایم اما اگر آنها بخواهند برجام را زیر پا بگذارند برای ما بازگشت پیش از برجام بسیار آسان است.

عضو هیات نظارت بر برجام افزود: همواره باید آماده باشیم که از دستاوردهای عظیم فرهنگی، تمدنی، انقلابی و اسلامی و هویت ایرانی‌مان دفاع کنیم و اگر این کار را نمی‌کردیم سابقه ده هزار ساله نداشتیم.

وی گفت: اگر اینطور نبودیم ایران اینطور سرافراز و سربلند در تاریخ جلوه نمی‌کرد.

دکتر ولایتی افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران به یکی از قدرت‌های صاحب نسب بدون معارض در سطح جهان و قدرت نخست منطقه تبدیل شده است در حالیکه مراتب انسانی را در نظر دارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: اخوت اسلامی ایجاب می‌کند ایران از کشورهای دوست و متحدش که محور مقاومت هستند مانند سوریه، عراق و لبنان دفاع کند.

دکتر ولایتی افزود: معتقدیم پیشرفت موشکی ما جزو ارکان استقلال کشور است زیرا آمریکایی‌ها با آن مخالفت می‌کنند و از آن نگرانند.

وی گفت: آمریکایی‌ها بدانند به هیچ وجه نمی‌توانند با هیچ بهانه‌ای که منطقی و دنیا پسند نباشد ما را متهم به نقض برجام کنند.

عضو هیات نظارت بر برجام ادامه داد: خود آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که القاعده و داعش را درست کرده‌اند اما ما را متهم به حمایت از تروریست می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: