velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۳۵
پ
کد خبر: ۲۱۵۶
تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 16 September 2017
دکتر ولایتی خبر داد:

آغاز پیوندهای پانکراس و کلیه دربیمارستان مسیح دانشوری

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش اتاق‌های عمل پیوند مجزا تا پایان امسال در این بیمارستان خبر داد و گفت: تعداد اتاق‌های عمل پیوند تا پایان امسال از 6 اتاق به 12 اتاق افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم به زودی بتوانیم پیوند پانکراس و کلیه را نیز در این مرکز انجام دهیم.

دکتر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در نشست خبری عمل جراحی پیچیده، طولانی و موفقیت‌آمیز سرطان تیروئید، پیوند قلب و ریه روز شنبه 25 شهریور ماه، به ارائه گزارشی از خدمات این بیمارستان پرداخت و گفت: بیمارستان مسیح دانشوری در حوزه سلامت، بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش خدمات بسیاری به بیماران ارائه می‌کند و طی روزهای اخیر جراحی موفقیت‌آمیز طولانی و هماهنگی با مدیریت دکتر شادمهر بر روی یکی از مبتلایان به سرطان تیروئید صورت گرفت.

وی ادامه داد: تومور بزرگی عناصر حیاتی منطقه گردن این جوان مبتلا به سرطان تیروئید را درگیر کرده بود، به طوری که غذا خوردن و نفس کشیدن مختل شده بود. بر همین اساس یک تیم پزشکی شامل جراحان قلب، ریه، تکنسین‌ها و پرستاران متعددی در یک عمل 18 ساعته که از 8 صبح آغاز و تا 2 بامداد روز بعد ادامه داشت، او را تحت درمان قرار داد.

دکتر ولایتی یادآور شد: خوشبختانه کسی که تمام اعمال حیاتی بدنش تحت خطر بود، هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: تاکنون 190 پیوند ریه در این بیمارستان صورت گرفته است که 70 عمل ریه جفتی و مابقی به صورت تک ریه مورد پیوند قرار گرفتند. همچنین 220 پیوند قلب نیز در این مرکز انجام شده است.

دکتر ولایتی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در آینده‌ بتوانیم پیوند پانکراس و کلیه را نیز در بیمارستان مسیح دانشوری انجام دهیم تا بیماران مبتلا به دیابت را از رنج بیماری نجات دهیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 6 اتاق عمل پیوند در بیمارستان مسیح دانشوری وجود دارد که امیدواریم تا پایان سال به 12 اتاق عمل پیوند مجزا افزایش یابد تا بتوانیم با این برنامه‌ریزی و تجهیز بیمارستان به بیماران بیشتری خدمات بهداشتی- درمانی ارائه کنیم.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری درخصوص موفقیت ایران در زمینه پیوند ریه هم گفت: موفقیت جراحی پیوند ریه در ایران در میان کشورهای منطقه و جهان اسلام بی نظیر است و موفقیت اخیر یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری یکی از اقدامات درمانی مهمی راکه در سال های اخیر در این بیمارستان انجام شده است، جراحی نای اعلام کرد و گفت: انجام 2 هزار و 500 جراحی در مورد نای در این مرکز درمانی در دنیا بی نظیر است.

دکتر ولایتی در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران به انجام عمل پیچیده، طولانی و موفقیت آمیز سرطان تیروئید در این مرکز اشاره کرد و افزود: این جراحی روی نوعی از سرطان تیروئید که درمان آن با رادیوتراپی یا شیمی درمانی امکان پذیر نبود، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این جراحی بسیار سختی بود که بسیاری از مراکز درمانی انجام آن را نمی پذیرند، اظهار کرد: حال عمومی بیماری که این جراحی روی او انجام شده، مساعد است.

محمد بهکام شادمهر عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جراحی که این جراحی را انجام داده است نیز در جمع خبرنگاران در مورد آن توضیح داد: این جراحی دو هفته پیش انجام شده و حدود 19 ساعت به طول انجامیده است.
وی با بیان اینکه بیماری حلق، حنجره و مری بیمار را نیز درگیر کرده بود، افزود: بیمار پس از بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شده و اکنون وضعیت عمومی مساعدی دارد و امیدواریم زندگی طبیعی داشته باشد.

بهکام شادمهر ادامه داد: ارزیابی متاستاز سرطان به سایر نواحی بدن در مورد این بیمار انجام شد که بر اساس بررسی ها، هیچ عضوی از بدن وی متاستاز نداشته است.

وی تصریح کرد: ادعا نداریم که این جراحی برای نخستین بار در دنیا در ایران انجام شده است اما این عمل بسیار پیچیده بود و به تجربه و کار تیمی نیاز داشت که با موفقیت انجام شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آمار قابل توجه پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری هم اشاره کرد و گفت: ایران پیشرو در پیوند ریه در خاورمیانه و آسیا است.

دکتر قاسم دانشور ادامه داد: در آسیا، ترکیه در این مورد اقداماتی انجام داده است و سایر کشورهای منطقه توانایی این جراحی پیشرفته را ندارند.

وی به انجام جراحی پیوند دو ریه در حدود 9 ماه پیش در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این جراحی برای اولین بار در خاورمیانه و آسیا انجام شده است.

دانشور افزود: این اقدام درمانی روی یک جوان نابغه انجام شده و در حال حاضر وی وضعیت عمومی خوبی دارد و به زندگی عادی بازگشته است.

در این مراسم تیم پزشکی جراح از اقدامات و فعالیت های خود در بخش های مرتبط با این جراحی گزارشی را ارائه نمودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها