velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۶۵۲
پ
کد خبر: ۲۱۵۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - 12 September 2017
دکتر ولایتی در دیدار با وزیر خارجه اسبق استرالیا:

ایران و استرالیا می توانند با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی، تنش های منطقه ای را کاهش دهند

دکتر ولایتی در دیدار وزیر خارجه اسبق استرالیا از عزم جدی تهران - کانبرا برای توسعه همکاری ها و روابط سازنده سخن گفت و افزود: امکان همکاری دو کشور در موضوعات منطقه ای و مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه شنبه 21 شهریورماه در دیدار با گرث ایوانز وزیر اسبق امور خارجه استرالیا اظهار داشت: روابط دو کشور بسیار طولانی و خوب است و باید برای توسعه روابط برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی گفت: ما برای روابط خود با استرالیا احترام قائل هستیم و شما هم دارای تاریخ طولانی هستید و کشوری بزرگ و مهم محسوب می شوید، باید دو کشور همکاری های خود را توسعه دهند و علی رغم برخی فراز و نشیب ها در روابط ، خوشبختانه عزم جدی برای توسعه همکاری و روابط سازنده وجود دارد.

دکتر ولایتی ادامه داد: ایران کشوری تاثیر گذار در موضوعات منطقه ای و بین المللی است و امکان همکاری های ایران و استرالیا در مورد موضوعات منطقه ای و مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت وجود دارد و عزم جدی و جهانی برای این مبازه ضرورتی انکار ناپذیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه کشورها باید بااستفاده از ظرفیت های دیپلماسی خود در جهت ثبات و صلح پایدار منطقه ای و بین الملی تلاش کنند و ایران در این زمینه همواره به عنوان سیاست اصولی خود با تمامی مظاهر تروریسم مبارزه کرده و این مقاومت و ایستادگی برای ثبات جهانی بسیار مهم و تاثیر گذار بوده و هست.

وی پیرامون بحران اخیر شبه جزیره کره هم گفت: تنش های موجود میان کره شمالی و کشورهای دیگرنباید بهانه هیج کشوری در دنیا شود؛ در عین حال آزمایش کردن بمب های هسته ای به نفع هیچ یک از طرف ها نخواهد بود و باید با آرامش همه طرف ها را دعوت به خویشتنداری کرد و با استفاده از ظرفیت های دیپلماسی تنش ها را کاهش داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: