velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۹۰۳
پ
کد خبر: ۲۱۵۰
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 09 September 2017
دکتر ولایتی با صدور   بیانیه ای 

جنایات بر علیه مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد.

 پیرو جنایات اخیر دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، از سوی دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر شد
:
بسمه تعالی
در روزهای اخیر در برابر دیدگان جهانیان، مردمان مظلوم و محروم در جنوب شرقی آسیا، تنها به جرم مسلمان بودن مورد شدیدترین ظلم‌ها و بیرحمانه ترین رفتارها قرار گرفته اند. مشاهده چنین صحنه‎های غیر انسانی، خصوصاً برخوردهای ظالمانه  با کودکان، زنان  و سالخوردگان بی‌پناه و بی دفاع، وجدان هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد.
 طرح رژیم صهیونیستی برای پاک کردن چهره ظالم و  کودک کش خویش و گسترش فرهنگ ظلم  و ستم بر کودکان، سالخوردگان و انسان های بی گناه با هماهنگی دولت میانمار، نشان از جنایتی دهشتناک و سازمان یافته علیه مسلمانان محروم روهینگیا  دارد. این توطئه شوم و سازمان یافته صهیونیزم  بین الملل، نسل کشی مسلمانان، سرکوب و کوچ اجباری، آوارگی و دربه دری، پاکسازی قومی و نژادی، قتل عام، کشتار و بی ثباتی منطقه ای را به دنبال دارد. درک صحیح از این توطئه حساب شده، مسئولیت همه نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل، سازمان دیده بان حقوق بشر، سازمان کنفرانس اسلامی و دولت های دیگر را بیش از پیش سنگین می کند. لذا لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی، ضمن تنبیه جنایتکاران، اقدامات عاجل و موثری به عمل آید.
 اینجانب ضمن محکوم کردن وقایع هولناک میانمار از کلیه شخصیت ها، نخبگان، گروه ها، احزاب،  جریان ها و دولت های جهان اسلام و همچنین از دبیرکل سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان دیدبان حقوق بشر  می خواهم که با به کارگیری کلیه توانمندی-ها، ابزارهای دیپلماسی عمومی و دولتی با فشار بر دولت میانمار از خسارات و جنایات بیشتر بر مسلمانان روهینگیا جلوگیری به عمل آورند و با اعزام هیئت¬های حقیقت‌یاب نسبت به رسیدگی فوری به وضع موجود این مردم مظلوم و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و سازمان دهی مطلوب به آوارگان، التیامی برای تسکین آلام آنان گردد و در صورت عدم همکاری دولت میانمار با طرح موضوع جنایات آنان  در شورای امنیت و برگزاری جلسه فوق العاده سازمان کنفرانس اسلامی و  قطع روابط دیپلماتیک، تجاری و بازرگانی کشورهای مسلمان با دولت میانمار، مراتب همدردی و حمایت قاطع خویش را از مردم مظلوم، بی پناه و بی دفاع روهینگیا به عمل آورند.
«وَسَيَعلَمُ الَّذينَ ظَلَموا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبونَ»

علی اکبر ولایتی
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: