velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۱۰
پ
کد خبر: ۲۱۴۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 07 September 2017
دکتر ولایتی در دومین سفر استانی به اصفهان

به دیدار خانواده شهید عزیز حججی رفت

دکتر ولایتی روز پنجشنبه 16 شهریور ماه در دومین سفر استانی خود به همراه دکتر رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اصفهان سفر کرد .

رئیس هیئت امناء و موسس دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه، در این سفر با حضور در مزار شهداء و شهدای گمنام، نسبت به مقام شامخ این عزیزان با قرائت فاتحه و اهداء گل ادای احترام نمودند.

در ادامه این برنامه دکتر ولایتی و دکتر رهبر با حضور در منزل شهید حججی در نجف آباد اصفهان ، با خانواده آن شهید بزرگوار دیدار و نسبت به رشادت ها و فداکاری های آن شهید ادای احترام نمودند.

دکتر ولایتی در سخنان خود با اشاره به ایثارگری های و از جان گذشتگی های شهدای والا مقام و به ویژه شهدای مدافع حرم تاکید کرد: شهادت این شهید بزرگوار نه تنها ایران بلکه جامعه اسلامی و تمام دنیا را تکان داد. محسن حججی در همان مسیری که امام حسین(ع) حرکت کردند تا در مقابل بنی امیه و اشرار امت بایستند تا مسیر اسلام را تصحیح کنند، حرکت کرد. شهادت شهید حججی تلنگری بود به وجدان های خفته و تلاشی بود در جهت ایجاد یک نهضت بزرگ در برابر اخلاف بنی امیه و اشرار داعش و امثال آنها در این منطقه.

دکتر ولایتی افزود: امروز اقتدار، ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران که در طول تاریخ بی نظیر است ، مدیون ایثارگری ها و شجاعت ای شهدای والا مقام ، جانبازان، ایثارگران و امروز شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی است که این گونه از مرزها و جایگاه مقتدر کشور در برابر دشمنان و توطئه گران صیانت و پاسداری کردند و ملت شریف و بزرگ ایران قدر این شهداء را می دانند و همه ما مدیون این فداکاری ها هستیم .

رئیس هیئت امناء و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با یادآوری مظلومیت این شهید بزرگوار همچون دیگر شهدای مدافع حرم تاکید کرد: صحنه های مظلومیت این شهید، دل همه حق طلبان و آزادی خواهان جهان را به لرزه درآورد و یادآور صحنه هایی از روضه های مظلومیت سیدالشهداء و اهل بیت (ع) شد و شهادت و سربریده شدن در اوج مظلومیت و صلابت ، حقانیت اسلام را برای همه جهانیان به نمایش گذارد و بی تردید این خون های الهی ، پیروزی را برای ملت مظلوم منطقه به دنبال خواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: شاید برخی در داخل کشور تحت تاثیر تبلیغات و رسانه های خارجی بگویند که مرا چرا باید در این جنگ حضور داشته باشیم اما حالا همه فهمیدند که حضور ما برای جلوگیری از انحراف مسیر درست اسلام که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی ترسیم و توسط مقام معظم رهبری دنبال می شود، است.

وی، پیروزی های بزرگ و پیاپی رزمندگان اسلام در مبارزه با داعش را از برکت خون شهید حججی دانست و خاطر نشان کرد: بدون شک پیروزی های بزرگی که در عراق و سوریه بدست آمده است از برکت خون شهید حججی عزیز است که هم حرکتش و هم خلوص و نحوه شهادتش به تبعیت از مولای مان حضرت اباعبدالله حسین (ع) است. وقتی ما در مقابل اهانت به حرم مطهر حضرت زینب(س) ایسیتادیم دشمنان قسم خورده اسلام فهمیدند که امروز دیگر سال 61 هجری نیست.»

در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از رشادت های شهید حججی در دفاع از شعائر اسلام و حرم مطهر حضرت زینب(س) گفت:« اعتقاد ما بر این است که علاوه پیروزی های متعدد بدست آمده در دفاع از حرم حضرت زینب(س) اتفاق بزرگ دیگری هم در دل های جوانان ما افتاده که فرماندهی آن به دست شهید حججی است»

دکتر ولایتی در ارتباط با نامگذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به نام این شهید به عنوان ادای دینی هر چند کوچک افزود: البته این اقدام در پاسداشت نام و یاد آن شهید بزرگوار بود، هر چند که با سعه صدر و تواضع شما خانواده آن شهید در پاسداشت مقام تعداد زیادی از شهدای این منطقه مواجه شد و نهایتا مقرر گردید یکی از مجموعه های دانشگاه ازاد اسلامی واحد نجف آباد به نام آن شهید نام گذاری گردد.

در ادامه این دیدار، رهبر به حضور پدر شهید حجی در جمع فعالان فرهنگی شمیم بصیرت اشاره کرد و افزود:« جمعی که در آن حضور پیدا کردید قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی و سراسر کشور تحول ایجاد کنند و این تحول زمانی اتفاق می افتد که دلهای آنها متحول شود. حضور شما در جمع آنها و برکت خون شهید حججی این تحول را در دلهای آنها ایجاد کرده است. امیداریم که فرهنگ این جوان مومن انقلابی و خون شهید حججی در رگ های تک تک جوانان ما تسری پیدا کند»

وی خاطر نشان کرد:شهرستان نجف آباد منطقه شهید پروری است و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده است و از این پس نیز همچون گذشته، این شهر باجوانان غیرت مند و با شهامت خود همچون شهید حججی که حتی از خون خود نیز مضایقه نمیکنند، پشتوانه مطمئنی برای انقلاب اسلامی خواهند بود.

در پایان این دیدار که محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری ، دکتر فاضل رئیس دفتر هئیت امناء و موسس، صالح اسکندری سرپرست سازمان امور رسانه، چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند از خانواده شهید محسن حججی تقدیر و به رسم یادبود هدایایی اهدا شد .

دکتر ولایتی در دومین سفر استانی خود که به اصفهان انجام می شود،برنامه های مختلفی از جمله تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) را به اجرا در خواهد آورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: