velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۶۰
پ
کد خبر: ۲۱۴۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
دکتر ولایتی در همایش تحول در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی منوط به احترام به ملیت‌، قانون اساسی و حکومت است


همایش تحول در علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه، دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امانت مردم در دست ماست و ما باید امانتدار خوبی باشیم، گفت: ان‌شاءالله دانشگاه آزاد اسلامی جزء دانشگاه تراز اول کشور خواهد شد و تحقق این امر در گرو اعمال مدیریت خوب و درست است.
وی افزود: مردم در حد اعلاء به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کردند و زمین‌های زیادی را به این دانشگاه هبه کردند، تا جایی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است و دارای یک و نیم میلیون دانشجوست. لذا اگر نتوانیم نقص‌ها را برطرف کنیم، مشکل از ماست.
دکتر ولایتی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا مردمی را نمی‌شناسم که اینقدر به آموزش عالی اهمیت بدهند، افزود: خوشبختانه هم اکنون از نظر تعداد دانشجو در رتبه چهارم جهان قرار داریم و این سرمایه بزرگی است. همه روستاییان و شهری‌ها، مردم مناطق محروم و غیرمحروم می‌خواهند که فرزندان‌شان درس بخوانند. روحیه علم خواهی از دیر باز در ایرانیان وجود داشته به همین سبب با اطمینان می‌گویم که بیش از 50درصد محصولات فرهنگی دنیا متعلق به تمدن ایرانی-اسلامی است.
دکتر ولایتی گفت: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دانشکده‌های علوم‌پزشکی ویژگی خاصی دارند، چرا که با جان و سلامت انسان‌ها سروکار دارند. بنابراین اگر نقصی هست باید به طور کلی اصلاح شود.
قوانین وزارت بهداشت باید عینا در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود
وی با تاکید بر اینکه موازین وزارت بهداشت، باید عینا در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود تا در ارزیابی‌ها دچار مشکل نشویم، افزود: امکان ندارد فردی با مکاتبه یا پارتی‌بازی پزشک شود. مردم هوشیار هستند و طبیب ماهر را از غیرماهر تشخیص می‌دهند. مردم به دو قشر یعنی روحانیون و اطبا اعتماد دارند. یک اشتباه کوچک ممکن است با جان مردم بازی کند، پزشکان محکوم به دقت، سواد و به روز بودن هستند که خوشبختانه پزشکان ایرانی همگی اینگونه‌اند و جزو افتخارات هستند.
دکتر ولایتی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید در رتبه اول باشد و واحدهای دانشگاهی کمبود اساتید را باید  جبران کنند، اگر هم در زمینه علوم‌پایه با کمبود استاد مواجه هستیم باید از جاهای دیگر استاد بگیریم. 
رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید به دانشجویان پزشکی سخت گرفته شود تا کیفیت فارغ التحصیلان این حوزه ارتقا یابد، افزود: در همین رابطه باید آزمون ارتقا را برگزار کنیم و توجه داشت که نباید هر دانشجویی را برای امتحان این دوره به وزارت بهداشت معرفی کنیم، دانشجویی که صلاحیت ندارد نباید ارتقا یابد. همچنین باید امتحان تخصصی بالینی داخلی برگزار شود و دانشجویی که نمره نیاورد نباید به این آزمون معرفی شود. 
به کارگیری اعضای هیات علمی با تجربه و بنام دانشگاه های دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی
رییس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر به کارگیری اعضای هیات علمی به نام و مطرح سایر دانشگاه های دولتی تاکید کرد و گفت: اینکه بگوییم نباید از اساتید غیر از دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود، اشتباه است. اساتیدی که در دانشگاه دولتی درس می‌دهند و وقت آزاد دارند،‌ می‌توانند به دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیایند. 
وی به ارائه راهکاری برای حل مشکل بیمارستان َهای دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: برای رفع مشکلات‌مان باید با تامین اجتماعی مذاکره کنیم. بیمارستان لبافی‌نژاد نمونه موفقی است؛ آموزش آن با دانشگاه شهید بهشتی است و بهره درمانی آن را تامین اجتماعی می‌برد. ما نیز باید این رویکرد را در دستور کار قرار دهیم؛ تاسیس بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی در همه‌ جای ایران کار دشوار و هزینه بری است به طوریکه تاسیس هر تخت باکیفیت حدود دو میلیارد تومان هزینه دارد.
پذیرش دانشجوی خارجی در دستور کار قرار دارد

دکتر ولایتی گفت: باید پذیرش دانشجوی خارجی را نیز در دستور کار قرار دهیم. اگر پزشک خوب تربیت کنیم، کشورهای مختلفی اعلام آمادگی کرده‌اند که با ما همکاری داشته باشند. البته ابتدا به دانشجویان خارجی زبان فارسی می آموزیم. ما تنها کشور اسلامی شرقی هستیم که کتاب‌های فوق‌تخصصی به زبان فارسی داریم. 
وی همچنین از امضای یادداشت تفاهم با کشور عراق در خصوص تبادل دانشجو خبر داد و افزود

: اگر سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی بالا برود خیلی‌ها راغب هستند که به ایران بیایند و پزشک شوند.
هرکس که می‌خواهد با ما همکاری کند باید به ملیت‌مان، قانون اساسی و حکومت احترام بگذارد
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر پسوند اسلامی بودن دانشگاه، افزود: هرکس که می‌خواهد با ما همکاری کند باید به ملیت‌مان، قانون اساسی و حکومت احترام بگذارد و جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشد. 
دکتر ولایتی گفت: من هیچ حقوق مادی از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت نکرده و نخواهم کرد و فقط به خاطر تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در آن فعالیت دارم؛ این دانشگاه، دانشگاه جمهوری اسلامی ایران است و پسوند اسلامی دارد و کسی حق ندارد در این دانشگاه به تبلیغ ضدانقلاب و ضداسلام بپردازد.
وی گفت: آمدن دکتر رهبر به دانشگاه آزاد اسلامی مبدا تحول خوبی خواهد بود، چرا که ایشان فردی جدی، پیگیر و دارای سابقه مدیریت دانشگاه بوده و با کفایت و مورد اعتماد است. از دکتر نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه نیز انتظار می رود که به کیفیت آموزش و پژوهش به صورت توامان در این حوزه توجه داشته باشد و هیچ کدام را قربانی یکی دیگر نکند.
دکتر ولایتی در پایان گفت: روسای دانشکده های پزشکی می توانند نتایج کارهای عملی اساتید این حوزه را با همکاری دانشجویان و پزشکان عمومی به صورت مقاله ارائه دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: