velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۰۴
پ
کد خبر: ۲۱۲۸
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 08 August 2017
دکتر ولایتی در دیدار با جمعی از علمای حوزه های علمیه قم

ایران با تمام وجود از تمامیت ارضی عراق دفاع می کند

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی گفت: ایران با تمام وجود از تمامیت ارضی عراق دفاع می کند و مخالف هر نوع نظرسنجی برای جدایی بخش هایی از عراق است و این چیزی نیست که ما پنهان کنیم و بارها به صراحت، آن را گفته ایم.

دکتر ولایتی عصر روز دوشنبه 16 مرداد ماه در دیدار جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه عراق افزود: شکی نداریم که پشت سر گروه های تروریستی و تکفیری، صهیونیست ها و بعضی از عوامل منطقه ای آنها که تابع محض دستورات آمریکایی ها هستند قرار دارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: بدون تردید آینده عراق آینده ای عزتمند، مستقل و قدرتمند خواهد بود.
ولایتی تصریح کرد: شما آمریکایی ها را از عراق بیرون کردید که مجدا دنبال بهانه هستند که وارد این کشور شوند، بنابر این نباید اجازه دهید که عراق مستقل و مسلمان که با جهاد و همت شما استقلال را به دست آورده، مجددا شاهد حضور آمریکایی ها در آن باشد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: دلیلی ندارد آمریکایی ها بخواهند با هر بهانه ای، در هیچ کشور اسلامی بخصوص عراق حضور داشته باشند.

دکتر ولایتی اضافه کرد: آزادی عراق از دست تروریست ها به همت و مبارزه ملت مومن عراق بوده است و هر نوع استقلال خواهی درونی، توسط هر گروهی با منافع کشور مغایرت دارد و باعث تجزیه آن می شود که شما حتما در مقابل آن ایستادگی خواهید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه بیان کرد: به هر حال ما و شما هر کدام از استقلال کشورها دفاع می کنیم و یک وظیفه منطقه ای داریم و آن ، این است که خط و زنجیره مقاومت را تقویت کنیم.

دکتر ولایتی افزود: باید بیش از گذشته این خط و زنجیره مقاومت تقویت شود تا مانع نفوذ بیگانگان در منطقه شود.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان داشت: روابط ما و شما در همه حوزه ها باید در درجه اول باشد و اگر نیست، باید پرسید چرا نیست و باید تلاش کنیم، دو کشور ایران و عراق بیشترین روابط دوجانبه را داشته باشند.

دکتر ولایتی در ادامه بیان کرد: تاریخ مشترک ما گواهی می دهد که طی سال ها گاهی افراد دیکتاتور و سلطه جو برخلاف میل دو ملت برادر، در این دو کشور حکومت می کردند، که البته این موقت بود و به محض اینکه سایه شوم آنها از سر این دو کشور کم شد، این دو ملت دوباره رابطه شان را از سر گرفتند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: هر دو ملت، منافع، دوستان و دشمنان مشترک دارند. در حال حاضر بین ایران، عراق، سوریه و لبنان ارتباط نزدیکی برقرار شده که هر روز این ارتباط نزدیک تر می شود.

دکتر ولایتی به نقش علما در دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: نقش آنها همواره نقش پرچمداری، پیشرفت جامعه و روابط برادرانه بین دو ملت است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران در زیر پرچم اسلام و با پیشتازی مرجع عامه کشور توانسته است، استبداد داخل را ساقط و دست استعمار خارجی را کوتاه کند و همین کار را در عراق شاهد بوده و هستیم.

دکتر ولایتی اظهار داشتت: همانطور که علما در جبهه جهاد علیه تروریسم و حامیان آنها می جنگیدند، در ایران هم در ادوار مختلف علما پیشتاز مبارزه با استبداد بودند.

در ادامه یکی از علما از ولایتی در مورد پذیرش دانشجویان عراقی سوال کرد، که وی پاسخ داد: در گذشته یادداشت تفاهمی با «سیدمحسن حکیم» امضا کردیم، که شعب دانشگاه آزاد در بصره، اربیل، کربلا و بغداد ایجاد شود.

دکتر ولایتی ادامه داد: علاوه بر آن برای پذیرش دانشجویان بورسیه عراقی در ایران نیز، ضوابط این موضوع را تدوین کرده و از طریق برادران نیروی قدس به شما ابلاغ خواهیم کرد و این را جزو وظایف خودمان می دانیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهارداشت: این یادداشت تفاهم با آقای حکیم مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر تمام ارتباطات ما با شما از طریق نیروی قدس خواهد بود


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها