velayati.ir

تعداد بازدید: ۷۳۹۶
پ
کد خبر: ۲۱۲۶
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 08 August 2017

دکتر ولایتی با عضو سیاسی حماس دیدار کرد

دکتر ولایتی روز دوشنبه 15 مرداد ماه در دیدار با عزت رشق عضو شورای سیاسی حماس با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عنوان تنها راه نجات فلسطین تاکید دارند، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران تا آنجا که توان داشته در راه کمک به مردم فلسطین اقدام کرده است.

نماینده حماس با قدردانی از دکتر ولایتی برای برنامه‌ریزی این دیدار تاکید کرد: ما از اینکه در مراسم تحلیف آقای روحانی، رئیس‌جمهوری ایران شرکت کردیم خوشحالیم.

عزت رشق افزود: شرکت ما در این مراسم با این هدف بوده که مراتب قدردانی خود را از نقش ایران در حمایت از حقوق ملت فلسطین اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: نقش ایران در حمایت از ملت فلسطین قابل قدردانی است و تاثیر زیادی در پایداری ملت فلسطین داشته است.

در ادامه این دیدار دکتر ولایتی گفت: از هیات بلندپایه حماس تشکر می‌کنم. حماس مجموعه‌ای مبارز، پیشتاز و پرچمدار مبارزه در سرزمین‌های اشغالی است.

وی افزود: موضع ایران از زمان امام‌خمینی‌(ره) و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت نجات کشور از شر استبداد بوده است و اینکه امام‌خمینی‌(ره) جهان اسلام را نسبت به خطر صهیونیست برحذر داشته بودند و بعد از انقلاب نیز دفتر نمایندگی رژیم صهیونیستی را بستند و به سفارت فلسطین اختصاص دادند.

وی افزود: سال 1961 و 62 که امام‌خمینی‌(ره) نخستین اعلامیه‌ها را صادر کردند، مسلمانان را از خطر اسرائیل برحذر داشتند و نسبت به آن هشدار دادند.

دکتر ولایتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به عنوان تنها راه نجات فلسطین تاکید دارند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا آنجا که توان داشته در راه کمک به مردم فلسطین اقدام کرده است.

وی افزود: ما از مواضع اسماعیل هنیه کاملا حمایت می‌کنیم. او در مدت مبارزه صداقت و صلاحیت خود را نشان داده است. اداره کردن غزه و فلسطین با این اوضاع سخت، کار آسانی نیست، ولی او این کار را کرده است.

دکتر ولایتی در پایان گفت: حضور شما در مراسم تحلیف آقای روحانی نشان‌دهنده روابط نزدیک میان ایران و این جنبش فلسطینی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: