velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۲۰
پ
کد خبر: ۲۱۲۲
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 06 August 2017
دکتر ولایتی در مراسم دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

پزشکی بیشترین نیاز را به معنویت و اخلاق دارد

دومین آیین یکپارچه دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی از اساتید پیشکسوت، شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی ، دکتر ولایتی استاد ممتاز دانشگاه و چهره ماندگار پزشکی ، دکتر پیوندی رئیس دانشگاه و دکتر آقا جانی معاون درمان وزارت بهداشت صبح روز یکشنبه 15 مرداد در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم با شکوه با حضور ۶۷۲ دانش اموخته از دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، سلامت، ایمنی و محیط زیست، پیراپزشکی، توانبخشی، علوم تغذیه و صنایع غذایی، بهداشت، آموزش علوم پزشکی، فناوری های نوین و طب سنتی به همراهی حدود ۱۰۰۰ نفر از خانواده های ایشان آغاز شد و قسم نامه پزشکی توسط دکتر ولایتی در برابر قران کریم قرائت و دانش آموختگان نسبت به تکرار آن اقدام نمودند.

دکتر ولایتی چهره ماندگار پزشکی طی سخنانی با اشاره به اهمیت این مراسم برای آغاز مسیری مهم و قابل توجه در خدمت رسانی به مردم گفت : در علوم پزشکی نمی توان گفت که فردی فارغ التحصیل شده است بلکه تلاش او برای کسب علم د راین زمینه همواره ادامه دارد و بی تردید در پزشکی و علوم پزشکی در دو موضوع یکی در آموختن علم و تجربه و دیگری در رشد اخلاق و معنویت فراغت نداریم.

دکتر ولایتی با تاکید بر توجه به معنویت و اخلاق در این رشته به طور خاص تأکید کرد: هیچ رشته ای مانند پزشکی این مقدار نیاز به معنویت ندارد و اگر به متون قبلی حکما و اطبا نگاه کنیم می بینیم در لابلای توصیه آنها مسایل معنوی و اخلاقی موج می زند و بخش جدا ناشدنی از پزشکی است.

دکتر ولایتی در ادامه بخش هایی از مقاله چهارم حکیم سمرقندی را ارائه و ضمن آن بر حفظ سلامتی قبل از درمان تأکید کرد.
استاد پیشکسوت پزشکی و چهره ماندگار پزشکی خطاب به دانش آموختگان گفت: امیدوارم شما که در رشته های مختلف علوم پزشکی درجه ای از علم را طی کرده اید به مراتب بالاتر برسید و طبابت شغلی معنوی است و در صراط مستقیم اگر قرار گیرد مردم با او همراه می شوند.

در ادامه این برنامه دکتر پیوندی رئیس دانشگاه و دکتر ایرج فاضل عضو هیأت علمی دانشگاه و از چهره های سرشناس حرفه پزشکی کشور مطالبی را بیان نمودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: