velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۵۹
پ
کد خبر: ۲۱۱۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 03 August 2017
در دیداردکتر ولایتی با سفیر چین

پیام مقامات آن کشور در خصوص همکاری های منطقه ای و به ویژه سوریه به وی اعلام شد .

با درخواست شی چین پینگ سفیر چین در ایران به منظور دیدار با دکتر ولایتی ، روز پنجشنبه 12 مردادماه و در دفتر مشاورت امور بین الملل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیرو دیدار های قبلی مقامات چینی با دکتر ولایتی ، پیام فرستاده ویژه چین در امور سوریه به مشاور مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) در امور بین الملل اعلام شد .

این دیدار در ادامه دیدار دکتر ولایتی با شیه شیائو یوان فرستاده ویژه چین در امور سوریه که ابتدای مرداد ماه و در تهران برگزار شد ارائه شده و بر همکاری های ایران وچین در خصوص مسائل منطقه ای و به ویژه سوریه تاکید شده است .

دکتر ولایتی در این دیدار با تاکید بر نقش سازنده چین در سوریه تاکید کرد : در دیدار قبلی با فرستاده ویژه چین در امور سوریه هم بر این نقش و جایگاه تصریح گردید و بی تردید چین در تحقق حقوق مسلم دولت قانونی و ملت غیور سوریه می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین المل(مدظله العالی) افزود : در حال حاضر شاهد هستیم بر خلاف گذشته موضوعات منطقه ای برمعادلات و مسایل بین المللی تاثیر گذار است و به این ترتیب کشوری مانند چین باید نقش مثبت و تاثیر گار خود را در منطقه دنبال نماید و جمهوری اسلامی ایران نیز در این جهت و به منظور دفاع از حقوق ملت سوریه هر گونه همکاری لازم را خواهد داشت.

دکتر ولایتی با اشاره به دیدار های خود با مقامات چینی به ویژه در سال های اخیر در ایران و چین تاکید کرد: در تمامی این دیدار ها اراده جدی مقامات چین را در ارتباط با ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم شاهد هستیم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در تمام این سال ها با تمام توان در جهت مبارزه باتروریسم و جریانات افراطی و تکفیری که صلح منطقه ای و جهانی را تهدید می کنند و حمایت از ملت های مظلوم و دولت های قانونی گام برداشته آمادگی همکاری های گسترده را خواهیم داشت ومعتقدیم چین باید در این زمینه نقش تاثیر گذار خود را برای حمایت از ملت مظلوم سوریه دنبال کند .

سفیر چین هم در این دیدار و تشکر از زمانی که در اختیار قرار گرفته است در خصوص همکاری های دو جانبه به ویژه در مسایل منطقه ای مطالبی را بیان کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: